Skip to main content

Největším problémem je přebíhání mezi fakultami

Možnosti studovat mezifakultně využívá nemalý počet studentů Masarykovy univerzity. Těm, kteří znají úskalí tohoto typu studia, jsme položili tyto otázky:
1. Proč jste se rozhodli zvolit mezifakultní studium?
2. Jaké komplikace přináší mezifakultní studium a jaké největší problémy jste s ním dosud měli?
3. Jste spokojeni s tím, jak systém mezifakultního studia funguje?
4. Co by se podle vás mělo změnit?

Alena Stejskalová, 22 let, FSS/FF

MezifakAnketaStejskalova.jpg
1. Chtěla jsem jít na žurnalistiku, kterou lze studovat jen dvouoborově. Na FSS mi ale žádný další obor příliš nevyhovoval, tak jsem zvolila češtinu na FF. Čili mezifakultní studium přišlo samo od sebe.
2. Občas je problém s rozvrhy – bývají nekompatibilní. Ale to je myslím problém všech víceoborových studentů (i v rámci jedné fakulty). Takže jediný problém bývá zápis do semestru. Přestože si ho v ISu odkliknu, zapíší mě pouze na FSS a na FF si musím buď poslat e-mail nebo to vyřídit osobně. Ale to není tak náročná věc.
3. Nenapadají mě žádné velké zádrhely a komplikace, takže to zřejmě funguje. Jediné, co mně vadí, je současná větší vzdálenost mezi FF a FSS. Občas mám na mezifakultní běh jen pět minut!
4. Fakulty by mezi sebou mohly více komunikovat. Ale dokonale sladit například rozvrhy není podle mě uskutečnitelné.

Jiří Chlubný, 22 let, FF/PřF
MezifakAnketaChlubny.jpg
1. Mezifakultní studium mi nabízelo jedinou šanci, jak se stát středoškolským učitelem dějepisu a zeměpisu. A jelikož s takovým cílem jsem šel na MU, nebylo co řešit.
2. Bez komplikací se to neobejde. Velkým zlem jsou problémy s splněním požadavků obou fakult a jejich občasná nekompatibilita. Bývá i dost problémů s rozvrhem – určitě trávíme v lavicích více času než běžný student. Ke koloritu patří také stálé bleskové přebíhání mezi fakultami. Dalším problémem, lidským, je to, že člověk nepatří do žádného přesně daného kolektivu a pohybuje se mezi spoustou lidí hned několika ročníků. Na druhou stranu má však o to větší šanci poznat mnoho zajímavých lidí.
3. Systém v sobě skutečně podle mého názoru chyby neskrývá, respektive o nich nevím.
4. Ocenil bych opravdu přesné informace o požadavcích obou fakult a jejich plány s učitelskými obory. Již několikrát mě a kolegy během studia nějaký požadavek výrazně překvapil.

Jiří Sedláček, 27 let, FSpS/PdF
MezfakAnketaSedlacek.jpg
1. Dvouoborové studium tělesná výchova a zeměpis jsem začal studovat ještě pod hlavičkou Pedagogické fakulty. Poté, co jsem toto studium předčasně ukončil, jsem si podal znovu přihlášku na nově otevřenou Fakultu sportovních studií a dostal jsem se tak znovu na tělocvik/zeměpis, které už se vyučovaly mezifakultně.
2. Zpočátku byl problém s tím, že na FSpS jsem byl na bakalářském studiu a na PdF na magisterském. Ale to se podařilo vyřešit, řekl bych ke spokojenosti všech. Další menší problém bývá někdy s tvorbou rozvrhu, kdy se ne vždy podaří sladit nabídku obou fakult. V určité dny se tak může stát, že mám několik hodin střídavě na Poříčí (PdF) a v Komárově (FSpS). Největší problém je totiž ve vzdálenosti obou fakult. Navíc výuka FSpS probíhá ještě na Údolní a plavat se jezdí na Lesnou. Někdy je opravdu problém stihnout výuku včas. Musím však říct, ze většina pedagogů to chápe a jsou ochotni nějakou tu minutku tolerovat. Vše podle mě vyřeší nebo alespoň hodně usnadní nový kampus v Bohunicích.
3. Až na zmiňované drobnosti si myslím, že systém funguje dobře a já osobně jsem spokojený.
4. S tou rozházeností by se určitě mělo něco udělat, ale to snad časem vyřeší kampus.