Angličtina jí na střední škole moc nešla, a když z ní s odřenýma ušima odmaturovala, myslela si, že už ji nikdy potřebovat nebude. Už od prváku na univerzitě ale začala studentka pedagogické fakulty Kateřina Štolbová uvažovat nad Erasmem a uvědomila si, že to bez jazyka nepůjde.
Nakonec se nenechala odradit a v září vyrazila na semestr do Lublaně. Jela hlavně proto, aby se naučila anglicky. Ze začátku to nebylo moc jednoduché, v hodinách měla problém s porozuměním a večery trávila nad učebnicí, aby ovládla nová slovíčka a gramatiku.
„Taky jsem se záměrně bavila jenom se zahraničními studenty, abych si co nejvíc procvičovala angličtinu. Teď, po semestru ve Slovinsku, musím říct, že mi Erasmus s angličtinou hodně pomohl. Už s ostatními nemusím komunikovat přes Google překladač,“ směje se studentka třetího ročníku speciální pedagogiky a výtvarné výchovy.
Lublaň? Druhé Brno
Že se jí v Lublani bude líbit, věděla hned první den, kdy přijela do města. „Je to úžasné město, které mi trošku připomíná Brno, taky je to taková velká vesnice. Okolo je krásná příroda a výhled na Alpy přímo z okna. Navíc všude je to kousek: do Itálie, Rakouska nebo Chorvatska. Ještě jsem nepotkala člověka, kterému by se tady nelíbilo,“ popisuje Kateřina.
Výuku měla třikrát týdně a ve škole trávila mnohem míň času než v Brně. „Měla jsem zapsané nejrůznější předměty, od vzdělávání v muzeu přes umění až po grafiku,“ říká studentka.
Nejzajímavější pro ni byl kurz Dancing Pedagogy, který se každý týden vyučoval v tělocvičně nebo venku v přírodě. „Co týden se nám střídali různí mezinárodní vyučující, kteří nám ukazovali, jak pomocí tance a různých pohybů vysvětlit dětem například fyzikální jevy – pamatují si díky tomu mnohem více. Zavedla bych takový předmět i u nás na školách.“
Po skončení magisterského studia by Kateřina ráda učila. „Vždycky jsem si říkala, že bych to nezvládla, ale čím víc obor studuju a v praxi dělám, tím víc mě to baví. Nejvíc mě těší, jak se děti posouvají a že já jsem ten, kdo jim v tom pomáhá.“
Studuje sice výtvarnou výchovu a speciální pedagogiku, ale v budoucnu by chtěla učit angličtinu. „Vím totiž, jak hrozně důležité je mít na ni dobrého učitele. Na střední jsme měli špatnou angličtinářku, která nám toho moc nepředala a ještě k tomu nás demotivovala. Na jejím místě bych spoustu věcí dělala jinak, aby to děti bavilo a aby se anglicky chtěly učit,“ vysvětluje svou motivaci.
Další cíl? Asie nebo Severní Amerika
Původně se Kateřina chtěla vracet zpátky do Česka už v lednu, nakonec se ale rozhodla svůj pobyt prodloužit ještě o semestr. „Zamilovala jsem si to tady a vůbec se mi zalíbilo cestování za studiem. Ještě jsem se ani nevrátila domů a už plánuju další pobyt. Možná ale spíš mimo Evropu, láká mě Asie nebo Severní Amerika,“ svěřuje se studentka.