Soutěž pětičlenných týmů organizuje studentský spolek Student Cyber Games. Ten si klade za cíl vzdělávat netradičními způsoby studenty z Česka a Slovenska a jeho mottem je „Hra školou“. Ve spolupráci se školami jeho členové umožňují studentům „hrát si“ a rozvíjet se v logickém a analytickém myšlení, spolupráci a jiných prosociálních schopnostech.
V roce 2020 organizátory zaskočila pandemie nepřipravené a pIšQworky se nekonaly, o rok později se už vyzbrojili vlastní herní platformou, na které se piškvorkové duely odehrávaly. Online se muselo konat i Grandfinále. Prezenčně se tak piškvorkáři setkali po dlouhých třech letech. „Věřím, že se nám podařilo uspořádat Grandfinále minimálně v takové kvalitě, jako v roce 2019. A laťku jsme možná i překonali, třeba díky živému přenosu, na kterém analyzovali odehrané duely mistři světa v piškvorkách Martin Muzika a Lukáš Souček,“ uvedl koordinátor soutěže Adam Štěpán.
Vítězství v první kategorii, tedy mezi týmy středních škol, připadlo týmu Stephenson 2–18 (Gymnázium a SOŠ Rýmařov), na druhém místě skončili DPOX8 (Gymnázium a SOŠP Nová Paka) a tým MGSZŠVOŠZV (Masarykovo gymnázium Vsetín) zakončil top trojku. Nejlepším týmem základních škol byl GML Œ (Gymnázium Matyáše Lercha Brno), druhé místo obsadili NERF MINER (ZŠ Brno, Sirotkova 36) a stříbro putuje k týmu BAGR (Gymnázium Říčany). Na dvoudenním Grandfinále se celkově střetlo 216 piškvorkových borců z 56 týmů v osmi soutěžních kolech.
„Jsem velmi rád, když jsou mladí lidé schopni vidět za horizont každodenních povinností a věnují se také jiným činnostem, ať je to sport, jazyky nebo vzdělávání nad rámec studijních úkolů. Proto rád vidím aktivity jako je turnaj pIšQworky, který ukazuje, jak jsou mladí lidé šikovní a jak volný čas využívají ke svému rozvoji,“ uvedl proděkan pro internacionalizaci a záležitosti studentů fakulty sociálních studií Petr Suchý, který přiznal, že piškvorky nehrál již téměř třicet let. „Naposledy snad na základní škole a gymnáziu při vyučování,“ dodal s úsměvem politolog a odborník na mezinárodní vztahy.
Doplňkovým prvkem Grandfinále byl živý přenos. Ten nabídl divákům sedmihodinový obsah; rozhovory se zajímavými hosty, komentované analýzy duelů a reportáže přímo z atria Fakulty sociálních studií. „pIšQworky jsou soutěž pro každého. Ne každý se ale dřív mohl na Grandfinále podívat. To jsme se rozhodli změnit. Díky streamu se tak na finále mohli, alespoň na dálku, podívat soutěžící, kteří nepostoupili z krajských turnajů, spolužáci finalistů, nebo jakýkoli piškvorkový fanoušek z řad veřejnosti,“ dodal Štěpán.
Druhou soutěží, kterou spolek SCG pořádá na jaře, je Prezentiáda; mistrovství v prezentačních dovednostech. Studenti se skrze ni učí práci s vizuálem prezentací, nápaditosti, ale také plynulosti projevu a práci v týmu. Další soutěží a novinkou je pak středoškolská soutěž ve vyvíjení aplikací Tour de App. Je určená úplným laikům, kterým jsou poskytnuty vzdělávací materiály, i otrkaným programátorům.