Ústředním motivem hry se stala domnělá vražda času. Formou písní se v rozběhlém soudu hájí jedenáct filozofů – mezi nimi třeba Aristotelés nebo Einstein. Nakonec není nikdo potrestán ani odsouzen, protože se ukáže, že s časem je to úplně jinak. „Hra je představením jedenácti teorií času, tedy jedenácti pokusů filozoficky vysvětlit podstatu času jako ontologické kategorie,“ říká principál divadelní společnosti Josef Petrželka.
Formou písní se v kauze vražda času muselo před soudem obhájit jedenáct filozofů, mezi nimi třeba Aristotelés nebo Einstein. „Jde vlastně o jedenáct pokusů filozoficky vysvětlit podstatu času,“ říká principál divadla Petželka. Foto: Martin Kopáček.
Nejtěžší bylo podle Petrželky při přípravě představení dodat odvahu některým zpěvákům, protože ve hře nevystupuje žádný pěvecký profesionál. „Oproti tomu s taneční choreografií problém nebyl. Na divadlo se totiž tentokrát přihlásili zájemkyně a zájemci, kteří mají s tancem zkušenosti či smysl pro taneční pohyb a byli ochotni obojí do představení vložit,“ pochvaluje si Petrželka. Příprava hry trvala tvůrcům téměř čtrnáct měsíců, z toho dva semestry zkoušení.