Přejít na hlavní obsah

Podnikáte? Parta z Gameful pomůže "zhernit" váš záměr

Skupina studentů zkouší prorazit s neotřelým nápadem. Pomáhá firmám inovovat produkty zaváděním herních prvků.

Ve tříměsíčním programu StarCube, který pořádalo Jihomoravské inovační centrum, obsadilo Gameful třetí místo. Foto: Archiv JIC.

Zajistíme, že budou zákazníky vaše služby bavit. To slibuje skupina studentů, kteří nedávno založili konzultační skupinu s názvem Gameful. Pokouší se s ní teď prorazit. Částečně se jim to už povedlo. Ve tříměsíčním programu startup akcelerátoru StarCube, který pořádalo Jihomoravské inovační centrum, obsadili třetí místo.

Tým postavil svůj nápad na takzvané gamifikaci, což by se do češtiny dalo přeložit jako zhernění. Například ve Spojených státech už se používá běžně, v tuzemsku však jde stále o poměrně neznámý a nepoužívaný přístup.

„Princip spočívá v tom, že chceme firmám pomáhat jejich produkty inovovat a zavádět do nich herní prvky. Produkt tak bude pro zákazníky zábavnější, budou ho raději používat a vytvoří si k němu vztah,“ popisuje myšlenku celého projektu jeden z jeho spolutvůrců Štěpán Hruda, který studuje na ekonomicko-správní fakultě.

Spolu s přáteli převedl svoje vize i do praxe a právě pracují na projektu pro jednu brněnskou čajovnu. Vytvořili pro ni zvláštní zákaznický věrnostní program. „Když si tam něco objednáte, dostáváte body, s jejichž pomocí pak můžete přes internet na tabletu nebo doma na počítači odkrývat určitý příběh,“ říká Hruda.

Zájem o gamifikaci podle něj stále roste. "Boduje s ním třeba i jedna velká firma se sportovním oblečením, která má aplikaci, díky níž si můžou lidé měřit svoje běžecké a chodecké výkony a porovnávat se s ostatními.“

Do dnešní podoby parta kamarádů svůj projekt pilovala právě na workshopech programu StarCube. „Člověk nikdy neví úplně všechno. Do programu jsme šli proto, abychom si nechali poradit a skutečně nás to hodně namotivovalo,“ podotýká mladý ekonom.

Uznává, že před startem projektu s kolegy moc podnikatelský pohled na celou věc neměli. To se však prý změnilo. „Naučili jsme se, že nestačí mít jen dobrý nápad, ale že musíme dokázat taky pohlídat peníze. Nebo že je důležité umět jednoduše vysvětlit, v čem náš projekt spočívá. Spousta lidí to nezvládne a může tím i dobrý nápad poškodit,“ upozorňuje Hruda.

Kdo by chtěl vyzkoušet StarCube, má možnost zase na podzim. Přihlášky do další série přednášek a workshopů je možné podávat až do 21. září.

Strůjci Gameful na nich potkali i řadu potenciálních klientů. „Mladé firmy jsou mnohem víc ochotné jít do inovací, zavedené bývají trochu zkostnatělé," dodává Hruda.

Hlavní novinky