Přejít na hlavní obsah

Studenti celouniverzitní senát neznají a nezajímá je

Funkční období většiny senátorů zaměstnanecké komory Akademického senátu Masarykovy univerzity se rychle blíží ke konci a mandát zanikl i většině senátorů Studentské komory. Na fakultách je tak po letech opět potřeba uspořádat volby. Vydali jsme se proto zjistit, co studenti o senátu vědí a co by měl podle nich senát dělat, aby se pro ně stal přitažlivějším.

Resize-of-upravena_01EvaSei.jpg
Eva Seitlová, 21 let, FF

O celouniverzitním senátu jsem ani nevěděla, že existuje. Znám jenom ten fakultní. Takže asi nebude moc užitečný. Jinak by se o něm určitě víc mluvilo a lidé by věděli, co dělá. Já ani nevím, k čemu je takový senát potřeba. Nedokážu si představit, co se může dělat na té celouniverzitní úrovni. Pro mě osobně je asi významnější fakultní senát, který řeší konkrétní problémy na místě, kde studuji.

Resize-of-upravena_02JanaKo.jpg
Jana Kořínková, 24 let, FF

O senátu nevím vůbec nic, a to jsem tu už šest let. Nedovedu si ani představit, co by mohl řešit v tak velkém měřítku, jako je univerzita. Mě třeba trápí problém s přecpaným studijním oddělením, ale to je zřejmě problém čistě fakultní.

Resize-of-upravena_03Veroni.jpg
Veronika Motáčková, 21 let, PřF

O senátu vím akorát, že existuje. Fakultní senát ještě docela znám, ale ten celouniverzitní jde úplně mimo mě. Předpokládám, že tam sedí studenti a učitelé z různých fakult, ale nic konkrétního nevím. Ani netuším, kde bych o tom měla načerpat informace. Mohl by být třeba v ISu nějaký odkaz. Ale i kdyby tam byl, tak vlastně nemám žádný důvod, abych se na to podívala. Vůbec si neuvědomuji, čím by pro mě senát mohl být důležitý.

Resize-of-upravena_04JiriLi.jpg
Jiří Liška, 20 let, PřF