Přejít na hlavní obsah

Politický marketing – unikátně na Masarykově univerzitě

Jaké jsou volební strategie politických stran? Jak ovlivňuje zveřejňování výsledků průzkumů veřejného mínění chování voličů? Také nad těmito otázkami se budou zamýšlet studenti nové studijní specializace Volební studia a politický marketing. Tu si mohou jako jediní v České republice zapsat právě od tohoto akademického roku na Masarykově univerzitě.

Studium této a dvou dalších nových specializací na brněnské politologii by mělo zajistit absolventům další možnosti pro lepší uplatnění v praxi. „Naši studenti získají kromě společného magisterského politologického základu i znalosti z oblastí politického a volebního marketingu a výzkumu voleb a volebních systémů. Měli by například být schopni navrhnout a organizovat celostátní kampaň politické strany, účastnit se práce na reformě volebního systému nebo se angažovat při administraci voleb v některé z rozvíjejících se zemí,“ uvedl vedoucí specializace Roman Chytílek. Uplatnění absolventů specializace je tedy poměrně široké – kromě akademické sféry mohou být jejich zaměstnavateli například PR agentury, mezinárodní a nevládní organizace, politické strany, média či instituce státní správy a samosprávy.

O studium specializace je mezi studenty velký zájem. „Specializovat se je na naší katedře možnost, nikoliv povinnost. I proto nás těší, že o možnost získat Diploma Supplement z Volebních studií a politického marketingu usiluje hned napoprvé několik desítek studentů a studentek,“ uzavřel Chytílek.

Hlavní novinky