Jaké jsou volební strategie politických stran? Jak ovlivňuje zveřejňování výsledků průzkumů veřejného mínění chování voličů? Také nad těmito otázkami se budou zamýšlet studenti nové studijní
specializace Volební studia a politický marketing. Tu si mohou jako
jediní v České republice zapsat právě od tohoto akademického roku na
Masarykově univerzitě.
Studium této a dvou dalších nových specializací na brněnské politologii
by mělo zajistit absolventům další možnosti pro lepší uplatnění
v praxi. „Naši studenti získají kromě společného magisterského
politologického základu i znalosti z oblastí politického a volebního
marketingu a výzkumu voleb a volebních systémů. Měli by například být
schopni navrhnout a organizovat celostátní kampaň politické strany,
účastnit se práce na reformě volebního systému nebo se angažovat při
administraci voleb v některé z rozvíjejících se zemí,“ uvedl vedoucí
specializace Roman Chytílek. Uplatnění absolventů specializace je tedy
poměrně široké – kromě akademické sféry mohou být jejich zaměstnavateli
například PR agentury, mezinárodní a nevládní organizace, politické
strany, média či instituce státní správy a samosprávy.
O studium specializace je mezi studenty velký zájem. „Specializovat se
je na naší katedře možnost, nikoliv povinnost. I proto nás těší, že
o možnost získat Diploma Supplement z Volebních studií a politického
marketingu usiluje hned napoprvé několik desítek studentů a studentek,“
uzavřel Chytílek.
Hlavní novinky
MU uspěla se čtyřmi strategickými projekty za 600 milionů korun
Ve výzvě Operačního programu Jan Amos Komenský zaměřené na společenské a humanitní vědy jsou doporučeny k financování čtyři projekty z Masarykovy...