Jaké jsou volební strategie politických stran? Jak ovlivňuje zveřejňování výsledků průzkumů veřejného mínění chování voličů? Také nad těmito otázkami se budou zamýšlet studenti nové studijní specializace Volební studia a politický marketing. Tu si mohou jako jediní v České republice zapsat právě od tohoto akademického roku na Masarykově univerzitě.

Studium této a dvou dalších nových specializací na brněnské politologii by mělo zajistit absolventům další možnosti pro lepší uplatnění v praxi. „Naši studenti získají kromě společného magisterského politologického základu i znalosti z oblastí politického a volebního marketingu a výzkumu voleb a volebních systémů. Měli by například být schopni navrhnout a organizovat celostátní kampaň politické strany, účastnit se práce na reformě volebního systému nebo se angažovat při administraci voleb v některé z rozvíjejících se zemí,“ uvedl vedoucí specializace Roman Chytílek. Uplatnění absolventů specializace je tedy poměrně široké – kromě akademické sféry mohou být jejich zaměstnavateli například PR agentury, mezinárodní a nevládní organizace, politické strany, média či instituce státní správy a samosprávy.

O studium specializace je mezi studenty velký zájem. „Specializovat se je na naší katedře možnost, nikoliv povinnost. I proto nás těší, že o možnost získat Diploma Supplement z Volebních studií a politického marketingu usiluje hned napoprvé několik desítek studentů a studentek,“ uzavřel Chytílek.