Přejít na hlavní obsah

Spoteee začínalo v tělocvičnách, teď boduje při rehabilitacích

Původně brněnský produkt studenta Fakulty sportovních studií MU Jana Klodnera se nakonec chytil hlavně v Dánsku.

Firma Jana Klodnera a jeho kamarádů vznikla původně proto, aby zpříjemňovala lidem běhání ve fitness centrech. Dnes jsou produkty jejich společnosti Spoteee také v rehabilitačních centrech, nemocnicích nebo sociálních zařízeních.

Právě ochota přizpůsobovat svůj produkt a hledat nová odbytiště rozhodla o tom, že se Spoteee vyvinulo ze start-upu do úspěšně fungující firmy, která má potenciál růst a prosazovat se ještě víc také v zahraničí.

Spoteee vyrábí systém a videa, díky nimž mají třeba běžci na pásu v posilovně pocit, že probíhají centrem Londýna nebo Paříže, severskou krajinou nebo po kopcích v Tatrách. Nápad na vytvoření systému dostal Jan Klodner při studiu na Fakultě sportovních studií MU, když začínal intenzivně tušit, že stavařině, kterou zároveň studoval také, se rozhodně věnovat nechce.

„Sklon k podnikání ve mně ale rostl už odmala. Ve 12 jsme s bráchou o prázdninách vymýšleli, že si budeme vydělávat mytím aut. Vytiskli jsme letáky, roznesli je, nepodařilo se to, ale to nevadilo. Začali jsme si uvědomovat, kde je trh a jak se na něj připravit,“ zmiňuje jednu důležitou byznysovou dovednost mladý podnikatel.

Před čtyřmi lety začínali v partě pěti lidí, ze kterých zůstala trojice. „Díky tomu, že nás bylo pět, jsme měli od začátku pokryté všechny základní úkoly pro budování firmy. Pět lidí je ale moc, dochází ke střetu myšlenek,“ líčí Klodner, proč došlo k redukci na nynější trojici, kterou doplňují další dva zaměstnanci na plný úvazek a pět lidí na částečný nebo brigádníci.

Klodner byl ze začátku jediným, kdo točil videa, na která se pak sportovci v posilovnách dívali. Vytvořil jich 150 z dnešních 260. Náplň práce se mu ale s rozvojem firmy hodně posunula. „Postupně jsem začal přecházet k obchodu a to mi zůstalo dodnes. Rozvíjím distributorské vztahy a komunikuju s klienty a lidmi okolo,“ říká a pochvaluje si to. K takové práci prý vždycky směřoval.

Nový směr nabrala i jeho firma. Aktuálně je Spoteee ve 30 fitness centrech, v 55 zdravotnických nebo rehabilitačních zařízeních a domovech pro seniory a už ve 20 obdobných zařízeních v zahraničí. „S myšlenkou expandovat takovým způsobem přišel kolega, a když jsem viděl, jak rehabilitace probíhají, přišlo mi to jako dobrý nápad. Senioři nebo třeba lidé po mozkové příhodě cvičí několik desítek minut každý den a koukají se přitom do zdi,“ přiblížil Klodner.

Vedoucí zmíněných zařízení Spoteee kupují nejen kvůli cvičení. Vidět hezká nebo známá místa pacientům totiž zároveň zlepšuje psychický stav a pomáhá i terapeutům, kteří si tak můžou na chvilku odpočinout. Původně brněnský nástroj se tak podle jeho majitele chytnul hlavně v Dánsku. „Povedlo se nám tam proniknout hlavně díky tomu, že jsme našli dobrého partnera, který prodává rehabilitační přístroje a zná trh. Do zahraničí jsme museli, doma bychom neměli kam růst.“

Hlavní novinky