Přejít na hlavní obsah

Video: Nový vizuální styl univerzity slaví čtyři roky

Nové logo Masarykovy univerzity bylo představeno 8. prosince 2017. Ve výběrovém řízení na dodavatele loga a vizuální identity vyhrálo Studio Najbrt. Uspělo s návrhem odkazujícím k funkcionalistické tradici spojené s Brnem.

Nový vizuální styl je zřetelný na budovách MU.

Nový vizuál, který sehrál velmi výraznou roli také při všech akcích stoletého výročí univerzity v roce 2019, studio postavilo na zcela novém unikátním písmu a v něm provedeném logu MUNI.

„Ke 100. výročí potřebujeme takové logo, které bude prezentovat moderního ducha a charakter naší univerzity, jako je důraz na funkčnost a efektivitu, ale i sebevědomí a odvahu hledat nová řešení,“ uvedl v prosinci 2017 tehdejší rektor Mikuláš Bek.

Mezi českými univerzitami bylo a je logo Masarykovy univerzity nepřehlédnutelné a ihned rozpoznatelné, což bylo i záměrem tvůrců - jednoznačná identifikovatelnost a nezaměnitelnost značky.

„Implementace systému bude náročná a bude potřeba mít vůči němu určitou pokoru. To, že o systému mluvíme jako o jednotném vizuálním stylu, má svůj důvod. Chceme, abyste byli do budoucna poznatelní právě jeho prostřednictvím. Aby lidé, když uvidí MUNI, hned věděli, že je to Masarykova univerzita, a poznali ji třeba jen podle počátečního M. A dokonce jim může stačit, když uvidí jen titulek nějakého textu, protože Marek Pistora vytvořil speciální abecedu,“ uvedl v roce 2017 k písmu a dalším novým prvkům Aleš Najbrt.

Svoje typické označení měly na letošním Gaudeamu fakulty MU.

Prvky nového vizuálního stylu pak byly implementovány do širokého spektra materiálů a aplikací. Nejdříve vznikla všechna loga v různých formátech pro fakulty, následně pro nefakultní pracoviště, katedry, ústavy, knihovny, akademické senáty, spolky, centra a další pracoviště.

Vizuální styl ovšem nejsou jenom loga. Jedná se o různé merkantilní tiskoviny, studijní a akademické materiály, ocenění, jmenování, různé druhy tiskovin a publikací, podklady pro sociální sítě, merchandising, weby, propagační a prezentační materiály, branding kulturních a sportovních akcí a eventů, veletrhy, orientační systémy, videa či řečnické pulty. A viditelný a velmi patrný je nový vizuální styl i například na nerezových nápisech na budovách, konkrétně na Právnické fakultě MU, Rektorátu MU, Pedagogické fakultě MU či Univerzitním kampusu.

„Loni pak byl vypracován kompletní vizuál a veškeré materiály také pro nově vzniklou farmaceutickou fakultu,“ upřesnil brand manažer Tomáš Kudela z Odboru komunikace a vnějších vztahů Rektorátu Masarykovy univerzity.

Výrazné nezaměnitelné písmeno M nosí na dresech i hokejisté HC MUNI.

I Správa kolejí a menz MU již používá rebrandované dodávky s výrazně viditelnou grafikou a velkým písmenem M. „Během letoška pak byla mimo jiné navržena, vyrobena a dodána multifunkční modulární výstavní expozice určená pro menší veletrhy či prezentační akce a připravuje se série fakultních prezentačních stanů,“ vypočítal Tomáš Kudela.

Vznikly také nové univerzitní brožury Minulost-současnost-budoucnost, fakultní skládačky, či letáky významných univerzitních pracovišť. Na budovách fakult vlají nové vlajky, uvnitř pak visí nové bannery.
„Jednotný vizuální styl se postupně propisuje do dalších oblastí života univerzity a pevně doufáme, že se postupně propíše napříč celou univerzitou i do nejmenších detailů,“ dodal Kudela.

Aspoň část implementace nového vizuálního stylu pak představuje video, nazvané JVS není jenom logo.

Hlavní novinky