Z dosavadního #MUNIchallenge se po pěti letech mění i název kampaně na #TvářeMUNI. Zatímco v předchozích letech Masarykova univerzita v kampaních zdůrazňovala téma motivace a výzev, nová kampaň se soustředí zejména na prestiž, kvalitu, ale i přátelské prostředí školy, které dokáže vnímat individualitu studujících a v případě potřeby jim podat pomocnou ruku. Doplňková linka kampaně pak přibližuje studentský život v Brně. Podle výzkumů jsou právě prestiž, kvalita, otevřenost prostředí a atraktivita města atributy, které uchazeči ze současné generace Z při výběru vysokoškolského studia považují za nejvíc motivující.
„Jsme škola, která má ambice poskytovat vysokou kvalitu vzdělání, na druhou stranu jsme univerzitou vytvářející přátelské prostředí a nabízející při případných nesnázích záchrannou síť. Systém pomoci a podpory studujícím se snažíme na Masarykově univerzitě budovat už dlouhou dobu – postupně, v závislosti na našich možnostech, ale především s ohledem na potřeby našich uchazečů a studujících. Důkazem je například naše Středisko Teiresiás, nejstarší a nejrozvinutější pracoviště svého druhu v rámci celé ČR. Jsme si vědomi, že se potřeby studujících v průběhu studia vyvíjejí a mění a že dnes přicházejí na univerzitu mladí lidé s trochu jinými očekáváními a požadavky než předchozí generace. Proto klademe velký důraz na to, abychom nestagnovali, ale dokázali na tyto změny vhodně a včas reagovat,“ uvedla prorektorka MU pro záležitosti studentů a vnější vztahy Jana Fialová.
Masarykova univerzita má propracovaný systém poradenství pro všechny studující. Obrátit se na jednotlivá pracoviště – Kariérní centrum, Poradenské centrum i Středisko Teiresiás – mohou už uchazeči o studium, pokud potřebují poradit při výběru studijního programu, nebo se obávají, že by studium nemuseli zvládnout kvůli svému zdravotnímu handicapu. Při řešení různých situací mohou studující MU využít na webu https://www.muni.cz/studenti/jsme-jedno-ucho rozcestníku, který je navede k adekvátní službě či pomoci.
O výběru studijního programu se uchazeči mohou rozhodovat na webu univerzity v rubrice Chci studovat podle fakult nebo podle témat. Volit mohou také podle toho, jestli je jim bližší humanitní, přírodovědecký nebo technický obor. Hodně napoví také zaměření studijního programu a jeho cíle.
Některé fakulty pro příští akademický rok připravují i zbrusu nové studijní programy. Na fakultě sportovních studií jsou to Trenérství, Management sportu a Pohyb a zdraví, právnická fakulta má akreditovaný nový studijní program Kriminalistická studia (více informací přinášíme v rozhovoru s Jaroslavem Fenykem), na fakultě informatiky si lze nově vybrat Bioinformatiku. Lékařská fakulta v rámci navazujícího magisterského studia otevírá nový studijní program Neurovědy.
Přihláška se podává online, a to až do 28. února 2025. Do jara příštího roku také potrvá kampaň #TvářeMUNI a zamíří jak do digitálního prostředí, tak na veletrhy, dny otevřených dveří či do tisku.
„Věříme, že právě současní studenti a jejich zkušenosti s výukou, jejich prožitky a osobitý vhled mohou středoškolákům nejlépe představit studium a život na Masarykově univerzitě,“ říká k novému konceptu kampaně, kterou pro MUNI vytvořila agentura Media Age, manažerka vnějších vztahů a marketingu Masarykovy univerzity Veronika Carbochová.
Další informace o přijímacích zkouškách, studiu na MUNI i jednotlivých fakultách si lze přečíst také v magazínu Studuj na MUNI, který je dostupný na veletrzích či ke stažení i online.