V minulém týdnu se studující Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity vypravili do Telče, aby pomohli žákům devátých tříd ze Základní školy Jeseník, jedné z nejvíce zasažených škol při nedávných povodních.
„Jako pedagogická fakulta jsme nemohli zůstat neteční k situaci, ve které se školy na Jesenicku po nedávných povodních ocitly. Velmi rádi jsme se proto zapojili do přípravy této akce a doufáme, že to ŽS Jeseník v této nelehké situaci alespoň trochu pomohlo,“ sdělila děkanka pedagogické fakulty Simona Koryčánková.
Po příjezdu byli žáci slavnostně přivítáni rektorem Masarykovy univerzity Martinem Barešem a Jaroslavem Makovcem, ředitelem Univerzitního centra Telč. Ubytováni byli v prostorách bývalého jezuitského konviktu, kde se ihned po příjezdu zapojili do výuky. Úvodní hodinu matematiky vedli vyučující ze ZŠ Jeseník. Následovaly další lekce, o které se již postarali studující pedagogické fakulty, zaměřené na přípravu na přijímací zkoušky. Během těchto bloků se žáci soustředili na řešení úloh z českého jazyka a matematiky.
„Intenzivní příprava a možnost vyzkoušet si testy z Cermatu pomohly našim žákům lépe pochopit jejich silné a slabé stránky, což jim umožnilo soustředit se na klíčové části učiva. Studenti pedagogické fakulty s dětmi trávili čas nejen ve výuce, ale i mimo ni, což bylo pro všechny velmi inspirativní,“ uvedla Markéta Poskerová, vyučující matematiky a zástupkyně ředitele pro 2. stupeň ZŠ Jeseník.
Program zahrnoval také poznávací a volnočasové aktivity. Po výukových blocích se uskutečnila prohlídka telčského podzemí, kde žáci navštívili unikátní systém chodeb vedoucích pod městem, následovaná procházkou historickým centrem města Telč, které je zapsáno na seznamu světového dědictví UNESCO.
Podzimní škola pro žáky znamenala nejen možnost intenzivně se připravit na přijímací zkoušky v jiném prostředí, ale také ulevila celé ZŠ Jeseník, kde stále pokračují opravy. Díky individuálnímu přístupu studujících pedagogické fakulty mohli žáci hlouběji proniknout do látky, kterou si potřebovali upevnit, a získali tak nejen cenné znalosti, ale i sebedůvěru. Studující pedagogické fakulty zároveň díky samostatnému vedení výuky a organizaci volnočasových aktivit získali praktické zkušenosti pro své budoucí učitelské povolání.
Uspořádáním školy v přírodě však pomoc pedagogické fakulty nekončí. Další studující se chystají do obcí na Jesenicku, kde se zapojí do výuky přímo ve školách zasažených povodněmi.