
To, že na počítači lze stvořit umění a krásu, tvrdili někteří nadšenci už v 70. letech. Přesto má stále podobné umění punc něčeho nového a undergroundového. ZOOM umožnil návštěvníkům seznámit se hlavně se současnou audiovizuální tvorbou na sérii promítání v HaDivadle, kterých se většinou účastnili i tvůrci snímků nebo organizátoři zahraničních festivalů tohoto typu.

České grafické studio Amanitadesign uvedlo pokračování oblíbené hry Samorost. Tu si na přehlídce mohli návštěvníci sami zahrát, a to několik týdnů před jejím oficiálním zveřejněním.
Daniil Lebedev, koordinátor mezinárodního festivalu Machinista, pořádaného zatím v Rusku a Skotsku, přivezl průřezové DVD s krátkými snímky reflektujícími nové technologie. Kromě abstraktních hříček, vzniklých například úmyslným zavedením audiokabelu do přípojky pro videokabel, se diváci dočkali i „hraného“ filmu s živou myší zkoumající svůj umělý protějšek na setrvačník. Podobně se prezentovala i známá německá mezinárodní přehlídka Bitfilm.
Sekce Machinima představila filmy natočené v prostředí počítačových her. Znudění válečníci krátící si dlouhou chvíli tlacháním i herní postavičky, které odhalily, že nejsou svobodné, byly možná tím „nejlidštějším“ momentem celého festivalu, a navíc ukázaly, že nové technologie neznamenají konec starých problémů a otázek, a to v každodenním životě i v umění.
Publikum poněkud paradoxně nejnadšeněji reagovalo na hrané komediální scénky ruského uměleckého sdružení The Blue Noses Group a na snímek Nothing So Strange, fiktivní dokument o vyšetřování atentátu na Billa Gatese, zakladatele společnosti Microsoft.
Kromě promítání patřil ZOOM 2005 také VJingu, tedy důmyslnému smíchávání videí, obrazů, hudby a často i vstupů z kamer a senzorů namířených do publika. V rámci přehlídky proběhly i vernisáže brněnského konceptuálního umělce Neurona a havířovských autorů nálepek Pictordie.