Přejít na hlavní obsah

Brněnský deník: Psychologové poradí na dálku

BRNO Psychologickou pomoc, při které terapeut nemusí pacienta ani vidět, lidem nabízí nová virtuální psychologická poradna. Vznikla při Katedře psychologie Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity. „Kdokoli se v ní může bezplatně a anonymně ptát týmu poradců,“ informovala mluvčí Masarykovy univerzity Tereza Fojtová.

Organizátoři chtějí, aby poradna fungovala podobně jako fakultní nemocnice. „Lidé je mají rádi, protože se tam při léčbě dostanou k nejnovějším metodám a informacím. Rádi bychom, aby jednou podobně vnímali i nás,“ řekla vedoucí centra Kateřina Novotná.

Poradna nabízí kromě pomoci lidem také možnost pro studenty, jak získat psychologickou praxi. Budoucí psychologové jsou totiž součástí dvacetičlenného týmu poradců. „Když do poradny přijde dotaz, zpracuje ho dvojice studentů. Jejich práci komentuje druhá dvojice a výsledek kontroluje a zveřejňuje jeden z mentorů,“ uvedla Fojtová.

Podotkla, že internetové poradenství je specifická psychologická práce. Chybí v ní totiž osobní kontakt. „Přesto se snažíme poskytovat rady, ne jen vyzývat k návštěvě specialisty,“ podotkla Novotná.

Autoři nápadu se inspirovali v Belgii, kde na univerzitě poradenské centrum funguje i fyzicky. Také to chtějí Brňané zavést.

BRNO Psychologickou pomoc, při které terapeut nemusí pacienta ani vidět, lidem nabízí nová virtuální psychologická poradna. Vznikla při Katedře psychologie Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity. „Kdokoli se v ní může bezplatně a anonymně ptát týmu poradců,“ informovala mluvčí Masarykovy univerzity Tereza Fojtová.

Organizátoři chtějí, aby poradna fungovala podobně jako fakultní nemocnice. „Lidé je mají rádi, protože se tam při léčbě dostanou k nejnovějším metodám a informacím. Rádi bychom, aby jednou podobně vnímali i nás,“ řekla vedoucí centra Kateřina Novotná.

Poradna nabízí kromě pomoci lidem také možnost pro studenty, jak získat psychologickou praxi. Budoucí psychologové jsou totiž součástí dvacetičlenného týmu poradců. „Když do poradny přijde dotaz, zpracuje ho dvojice studentů. Jejich práci komentuje druhá dvojice a výsledek kontroluje a zveřejňuje jeden z mentorů,“ uvedla Fojtová.

Podotkla, že internetové poradenství je specifická psychologická práce. Chybí v ní totiž osobní kontakt. „Přesto se snažíme poskytovat rady, ne jen vyzývat k návštěvě specialisty,“ podotkla Novotná.

Autoři nápadu se inspirovali v Belgii, kde na univerzitě poradenské centrum funguje i fyzicky. Také to chtějí Brňané zavést.

Hlavní novinky