Přejít na hlavní obsah

IDnes: Jiný pohled na historii. V nové učebnici nevládnou data, ale souvislosti

Přemýšlet o alternativních koncích, rozvinout schopnost kriticky myslet a upřednostnit uvažování v souvislostech před biflováním nazpaměť. To má středoškolákům poskytnout sada učebnic dějepisu, kterou připravila Masarykova univerzita s brněnským nakladatelstvím Didaktis.

Zatím má dva dílya už podle ní vyučuje 49 škol. Experti z Filozofické fakulty Masarykovy univerzityse s vydavateli shodují na tom, že většina dostupných dějepisných učebnic dnešnímu pojetí historiea její výuky neodpovídá.

„Nereflektují nejnovější poznatky a na dějiny se obvykle dívají pouze z pohledu vítězů,“ říká jeden z autorů, historik Lukáš Fasora.

Přemýšlet o alternativních koncích, rozvinout schopnost kriticky myslet a upřednostnit uvažování v souvislostech před biflováním nazpaměť. To má středoškolákům poskytnout sada učebnic dějepisu, kterou připravila Masarykova univerzita s brněnským nakladatelstvím Didaktis.

Zatím má dva dílya už podle ní vyučuje 49 škol. Experti z Filozofické fakulty Masarykovy univerzityse s vydavateli shodují na tom, že většina dostupných dějepisných učebnic dnešnímu pojetí historiea její výuky neodpovídá.

„Nereflektují nejnovější poznatky a na dějiny se obvykle dívají pouze z pohledu vítězů,“ říká jeden z autorů, historik Lukáš Fasora.

Hlavní novinky