Jako každoročně se veletrh zaměřuje na aktuální trendy pracovního trhu. Ten je pro uchazeče o zaměstnání díky stále nízké nezaměstnanosti velmi vstřícný. V přemírách nabídek se člověk může snadno ztratit, a když si není jistý, co přesně od dané pozice očekává, může být později ze svého výběru zklamaný.
„Letos jsme se rozhodli veletrh zasadit do pomyslné pracovní džungle, kde se ale návštěvníci veletrhu díky naší pomoci neztratí. Identifikovali jsme tři hlavní typy zaměstnanců: homo fis, který preferuje práci z domova, homo týmis, který je naopak týmovým hráčem, a poté homo balancis, který má jasně definované priority, aby měl správný work-life balance,“ říká organizátor akce František Reitter. Celá kampaň vychází z potřeb uchazečů o práci a jejich nejčastěji vyhledávaných benefitů.
JobChallenge organizují tři brněnské univerzity: Masarykova univerzita, Vysoké učení technické v Brně a Mendelova univerzita. Vystavovatelé na veletrhu cílí na zástupce všech těchto škol a oborů, návštěvníci tak mají unikátní možnost seznámit se s rozmanitými pracovními možnostmi a navázat vztahy s personalisty jednotlivých firem. „Výhodou JobChallenge je především osobní setkání se zaměstnavateli. Uchazeči o práci, stáž nebo brigádu mohou hned na místě zjistit podpultové informace o daných pozicích a často si návštěvníci přímo na veletrhu domluví pohovor,“ říká hlavní organizátorka akce Gabriela Matýsková.
Doprovodný program veletrhu je plný přednášek a workshopů na témata jako úprava LinkedIn profilu, osobní i pracovní wellbeing nebo jak zjistit, jakou kariérní cestou se vydat. Zástupci kariérních center všech univerzit také budou po celou dobu akce k dispozici k případné konzultaci životopisu nebo kariérního směřování. Návštěvníky akce čekají také soutěže o skvělé ceny od partnerů, zároveň se účastníci mohou zapojit do dobročinného bazaru rostlin z Kociánky. Akce je zdarma.