Přejít na hlavní obsah

Konference Portfolio v cizojazyčném vyučování

Jednodenní konferenci s názvem Portfolio v cizojazyčném vyučování (Krok ze školy do života) uspořádala 1. června katedra anglického jazyka a literatury PdF ve spolupráci se sdružením metodiků anglického jazyka AMATE v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu. Výsledky výzkumu zaměřeného na využití nejrůznějších typů portfolií prezentovalo celkem třináct odborníků z ČR a Slovenska.

Zdá se, že portfolio jako moderní prostředek evaluace, autoevaluace a prezentace vlastní práce je univerzitními odborníky vysoce ceněno, cestu do základních a středních škol si však razí poněkud váhavě. Účastníci konference se shodli na tom, že pro budoucí učitele je klíčovým momentem využívání portfolií během vlastního vysokoškolského studia.

Za MU vystoupily na konferenci například PhDr. Alice Brychová, Mgr. Naděžda Vojtková a Dr. Rita Collins, která zdůraznila význam portfolia jako evaluačního nástroje ve třídách, v nichž jsou integrováni žáci se specifickými poruchami učení. Portfolio nabízí ideální možnost, jak se v hodnocení těchto žáků zaměřit na jejich pozitivní výsledky a dokumentovat dosažený pokrok v jejich vzdělávání.
Vydání monografického sborníku z konference je plánováno na podzim 2007. Další konference zaměřená na využití portfolia v profesní přípravě učitelů se bude konat v říjnu na univerzitě v Pardubicích.

Hlavní novinky