Jednodenní konferenci s názvem Portfolio v cizojazyčném vyučování (Krok
ze školy do života) uspořádala 1. června katedra anglického jazyka
a literatury PdF ve spolupráci se sdružením metodiků anglického jazyka
AMATE v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu
Rámcového vzdělávacího programu. Výsledky výzkumu zaměřeného na využití
nejrůznějších typů portfolií prezentovalo celkem třináct odborníků z ČR
a Slovenska.
Zdá se, že portfolio jako moderní prostředek evaluace, autoevaluace
a prezentace vlastní práce je univerzitními odborníky vysoce ceněno,
cestu do základních a středních škol si však razí poněkud váhavě.
Účastníci konference se shodli na tom, že pro budoucí učitele je
klíčovým momentem využívání portfolií během vlastního vysokoškolského
studia.
Za MU vystoupily na konferenci například PhDr. Alice Brychová,
Mgr. Naděžda Vojtková a Dr. Rita Collins, která zdůraznila význam
portfolia jako evaluačního nástroje ve třídách, v nichž jsou
integrováni žáci se specifickými poruchami učení. Portfolio nabízí
ideální možnost, jak se v hodnocení těchto žáků zaměřit na jejich
pozitivní výsledky a dokumentovat dosažený pokrok v jejich vzdělávání.
Vydání monografického sborníku z konference je plánováno na podzim
2007. Další konference zaměřená na využití portfolia v profesní
přípravě učitelů se bude konat v říjnu na univerzitě v Pardubicích.