Přejít na hlavní obsah

Jak se naučit přesvědčovat? Virálním videem

Studenti psychologie dostali v rámci výuky možnost vyzkoušet si v praxi metody persuaze.

Vítězným videem se nakonec stala parafráze na Harlem shake.

Co má společného psychologie a tvorba úspěšných videí? V době Youtube rozhodně hodně – bez znalosti toho, jak dovést publikum k tomu, aby se začalo vaše video lavinovitě šířit a stalo se virální, prostě neuspějete. Na vlastní kůži si to zkusili studenti dvou kurzů: psychologie přesvědčování na fakultě sociálních studií a přesvědčování – teorie a praxe persuaze na filozofické fakultě.

„Nejdřív nás napadlo něco s orlojem na náměstí Svobody, ale to téma je už pasé. Pak jsem si vzpomněla, čím argumentuje můj přítel, když mě někdy večer bolí hlava, a myšlenka byla na světě,“ komentuje počátek jednoho z nejvýraznějších videí jeho spoluautorka Kamila Čížková. Krátký shot se jmenuje „Řekni ano, zachraň život“ a stojí na vtipně ztvárněné myšlence, že častý sexuální styk snižuje u mužů riziko vzniku rakoviny prostaty.

Kromě prevence se ve videích objevily i fenomény jako harlem shake nebo make up blog. Sledovat, jak mezi sebou videa soupeří, bylo podle studentů napínavé.

„Nejdřív jsem byla trochu otrávená, že musíme dělat video, následovala stresující fáze příprav, pak vzrušující sledování, jak roste počet zhlédnutí, a pak snaha protlačit ho, kam jen to jde. No a když jsme předběhli naše největší rivaly o dvojnásobek zhlédnutí, tak přišel takový útlum a už mi to bylo docela jedno i to, že nás během jednoho dne předběhlo jiné video,“ rekapituluje zápas o pozornost spolutvůrkyně videa o prevenci Michaela Helísková.

K čemu ten celý zápas byl? „Virální videa považuji za skvělý nástroj aplikace naučených znalostí a získaných dovedností. Navíc studentům poskytují skvělou zpětnou vazbu, protože přesně vidí, jak se jim daří přesvědčit svět, aby jejich video šířil,“ komentuje svoji volbu praktického úkolu vedoucí obou kurzů Stanislav Gálik.

V minulosti byl semestrálním projektem návrh přesvědčovací strategie využitelné k veřejně prospěšné činnosti, letošní inovaci považuje vyučující za intenzivnější a praktičtější zkušenost.

„Nápad propojit teorii persuaze s natočením virálního videa se mi zdá dobrý. Jsem pro jakékoliv kreativní úlohy a spolužáci, kteří kurz absolvovali dříve nám úkol záviděli,“ pochvaluje si natáčení Čížková.

Vítězným videem se nakonec stala parafráze na Harlem shake.

Videa z obou kurzů si můžete prohlédnout níže.

Z filozofické fakulty:

How to make up like a real man

5 things you do with your boobs

Co přitáhne váš pohled v davu – OVCE nebo NAHOTINKA?

Kauza gorila

Learn how to break dance

Harlem Shake v deseti metrech nad zemí

The hungriest cutest puppy ever

Girls in Trouble - The Boob Solution

Z fakulty sociálních studií:

Where the hell is Brno?

‪PSY steals moves from Teletubbies

‬‬

What can your massive sausage do in 2 hours?

NYC love lookung for Josh

9 out of 10 people don't know how to run this video

How to pick up a chick

Virální video – FSS Brno

Pussy in slow motion

WTF has happened in the classroom

Jak se zabavit o Velikonovích v Brně?

Let's share a smile

Hlavní novinky