Anthroposu, muzeu pravěku. Divadlo Husa na provázku tu festivalem Duha v Brně slaví 45. odehranou sezonu. Devítidenní akce, která se odehrává na různých místech Brna, potrvá ještě do neděle. Fialové praporky vedou kroky návštěvníků za zvukem hudby. Šlágry od Joan Baez a Jimmyho Hendrixe hned člověka vtahují do odlišného světa. Vedle sbírky barevných trabantů jedna maminka fotí své dvě dcery. Kolem procházejí lidé oblečení ve stylu hippies. Je pondělí a my jsme v brněnském
,,Třetí den oslav jsme pojali jako přivítání studentů v novém semestru. Pojetí má připomínat slavný festival Woodstock ze srpna roku 1969," vysvětluje organizátorka Alžběta Nagyová, co se kolem nás odehrává. Co všechnu je na programu? Stánky, čajovna, večer představení Prase aneb Václav Havel's hunt for a pig a po skutečném opékání prasete koncert Jana Budaře společně s klienty stacionáře Gaudium.
Najednou se ozve hlas z megafonu, který všechny diváky směřuje do nitra muzea Anthropos přímo k exponátu mamuta. Vevnitř ale vše není takové, jak by člověk čekal. Místo neandrtálců na člověka z pravěkého příbytku kouká papírová hlava Dagmar Havlové a vedle kostry mamuta sedí čtyři růžová prasata. Před 3800 miliony let vznikl život a před 45 lety divadlo Husa na provázku.
V tom vchází skupina herců v krojích a průhledných pláštěnkách a začíná orodovat za přejmenování jedné malé uličky v Brně, která vede od divadla Husa na provázku ke katedrále sv. Petra a Pavla, na ulici Václava Havla.
Herci líčí, že už se odehrálo několik úspěšných anket vyjadřujících se pro přejmenování, nic se ale nestalo. "Celé je to absurdní, ale nepatří to už k Havlovi, ta absurdita?" dodává jeden z herců.
Zábavu v podobném duchu slibují už podle názvů i další dny festivaly. Den pátý nese název Nehorázně perverzní (Den odpovědnosti). Den šestý je dnem snivců, den sedmý patří běsům a poslední dva dny festival jsou věnovány Čapkovi.