Přejít na hlavní obsah

Pomáhá studentům ukázat, co v nich je

Student ekonomicko-správní fakulty Lukáš Režňák je ambasadorem Bloombergu.

Vést tým není nic jednoduchého. Natož tým složený z lidí z různých kultur, který se potkává jen virtuálně. Podle Bloomberg ambasadora Lukáše Režňáka, který zprostředkovává studentům Masarykovy univerzity možnost nechat se otestovat tzv. Bloomberg Aptitude Testem (BAT), to má své výhody i nevýhody.

Na nástroji, který hodnotí finanční schopnosti lidí po celém světě, ho zaujala jeho myšlenka. „Test umožňuje lidem, kteří nejsou z top světových škol, dostat se do povědomí. Zaměstnavatelé preferují absolventy prestižních škol, ale test dokáže tuhle nerovnoměrnost potlačit. Jde v něm jen o znalosti,“ pochvaluje si student ekonomicko-správí fakulty.

Lukáš organizuje testování, která se odehrávají jednou za dva týdny na jeho fakultě jako na jediné brněnské škole, a k tomu koordinuje tým zahraničních ambasadorů. „Před testováním domlouvám místnost s fakultou, s centrálou v Londýně řeším zadání do systému a zvu studenty. K tomu využívám facebookové události a zajišťuji offline marketing formou plakátů, článků nebo prezentace studentům v hodinách,“ vysvětluje Lukáš svou pracovní náplň.

Tím ale jeho povinnosti teprve začínají. Ambasadorů je po celém světě asi šest set. Lukáš vede skupinu osmi dalších ambasadorů z Evropy a Asie. „V týmu mám osm lidí z Anglie, Irska, Ruska, Holandska a Dánska. Členy svého týmu motivuji a dohlížím na plnění úkolů. Vedu si přehled o tom, co dělají, kolik mají registrovaných termínů testování, jak probíhá kampaň na jejich školách, probírám s nimi marketingové strategie,“ vyjmenovává Lukáš.

Komunikace v týmu probíhá přes Skype, individuálně si ambasador volá s jednotlivými členy a jednou měsíčně pořádá konferenci s celou skupinou. „Snažím se hovory odlehčit, aby to nebylo jen o práci. Jmenujeme se BATmani, máme i vlastní logo,“ říká ambasador, který komunikuje i s Londýnem, podává zpětnou vazbu a sděluje, jaká je nálada v týmu a v čem by mohla centrála pomoct.

Práce se skupinou, která se setkává jen virtuálně, má ale podle Lukáše více nevýhod než výhod. „Když někdo nechce komunikovat, nemám ho jak nahnat. Člověk nikdy neví, jaký efekt jeho zpráva má, nepozná, jak na druhé sdělení působí, nevidí jim do tváře,“ uvádí Lukáš.

Dalším problémem je rozdílné kulturní zázemí. „Je těžké poznat, jestli se mnou někdo nekomunikuje, protože není zvyklý nebo nechce. Musím být opatrný i v tom, abych komunikaci přizpůsobil tomu, s kým mluvím. Angličané naši přímočarou komunikaci považují za neslušnou, naučil jsem se zaobalovat sdělení do zdvořilostních frází,“ doplňuje.

I když dnes už má vše pod kontrolou, na začátku se potýkal s nejistotou. „V prvních týdnech to pro mě bylo těžké, nechtěl jsem zklamat důvěru, kterou do mě Bloomberg vložil. Poté, co jsme se v Londýně viděli osobně s vedením i některými členy týmu, se to ale obrátilo o sto osmdesát stupňů,“ vzpomíná ambasador.

>> více na bit.ly/batbrno

Hlavní novinky