Přejít na hlavní obsah

Munishop: značka MUNI je životní styl

V byznysu se stále více mluví o tom, že vítězi v koronakrizi se staly e-shopy. Platí to i na Masarykově univerzitě. S obratem ve výši 719 tisíc korun za prvních pět měsíců letošního roku se totiž za vítězky mohou považovat i Pavla Hudcová a Alena Nováčková, které jsou hlavou i rukama Munishopu.

MUNISHOP

Jen jeden týden měl v období pandemie nemoci covid-19, zavřeno e-shop Masarykovy univerzity Munishop. Ten už v předchozích letech fungoval na jedničku, od března loňského roku se ale mnohokrát projevilo, jak nepostradatelnou součástí propojení studentů, zaměstnanců, veřejnosti a propagace jednotného vizuálního stylu univerzity je.

Oblečení, předměty k popularizaci vědy i pro každodenní využití a další sortiment se značkou MUNI patří k životnímu stylu lidí na univerzitě. V okamžiku, kdy byly zrušeny akce, na kterých se zboží prodávalo, kdy vládní opatření zavřela univerzitní obchod Scalanterie a další prodejní místa, zůstali by studenti a zaměstnanci bez těchto „malých radostí“.

Nezůstali. Ukázalo se, jak dobrým rozhodnutím bylo založit v roce 2017 univerzitní e-shop. „S první kolekcí reklamních předmětů jsme začínali v jedné místnosti. Dnes máme v areálu pod Kraví horou tři velké sklady a od zmíněného roku 2017 jsme do České republiky i světa poslali 9400 objednávek,“ říká ekonomka Munishopu Alena Nováčková. Eviduje i všechny skladové zásoby, řeší příjem zboží a jeho rozdělení do skladů a v ekonomické agendě vytváří kalkulace produktu a nomenklaturu zboží. „Je to systém pojmenování a zařazování všech produktů, které máme ve skladech, tak abychom je mohli prodávat. Pro Munishop jsem ho navrhla, je logický a i po ekonomické stránce jednoduchý,“ dodává.

MUNISHOP

Aby bylo ve skladu zboží, o které bude zájem, se pak stará manažerka Munishopu Pavla Hudcová. Vytváří kolekce reklamních předmětů, hledá ty nejvhodnější předměty, dohlíží, aby ve finále vycházely z designu MUNI, jedná s jejich dodavateli a řeší ve spolupráci s dalšími odbory výběrová řízení na vybrané propagační předměty. „Nový jednotný vizuální styl Masarykovy univerzity je opravdu elegantní. Při sestavování první kolekce jsme ještě vše konzultovali s designéry Studia Najbrt, kteří nové logo MUNI a nové barvy univerzity i fakult navrhli,“ popisuje zrod kolekcí propagačních předmětů Pavla Hudcová. Dnes už předměty po poradě s kolegy a na základě poptávky vybírá sama.

Munishop dnes nabízí 300 různých druhů předmětů rozdělených do devíti kolekcí. V kolekci „Muniverse“ jsou zařazeny předměty pro všechny cílové skupiny od uchazečů až po absolventy. Kolekce „Nosím MUNI“ a „Sport Line“ je o oblečení, doplňcích a fanouškovských předmětech. Kolekce „Rector Line“ obsahuje luxusní dárkové předměty pro hosty univerzity. Vybavení s fakultními logy pro konference a akce najdete v kolekci „Konferenční set“.

Oblečení lze vybrat i v kolekci „Be Responsible“, která obsahuje produkty s označením ekologické výroby od regionálních výrobců nebo z chráněných dílen, „#followmasaryk“, ve které jsou zařazeny předměty s vizuálem TGM a „Children Line“, tedy v kolekci pro děti zaměstnanců či absolventů a budoucí studenty. Poslední kolekcí je „Science Line“ s předměty k popularizaci vědy a vědeckých projektů MU. Největší zájem je o mikiny s logem MUNI. „Kdybych měla sestavit žebříček nejprodávanějších předmětů, budou to mikiny, mikiny, mikiny, pak dlouho nic a následují trička, bloky, tužky a hrnky,“ směje se manažerka Pavla.

Největší nápor zažívá Munishop vždy na začátku podzimního semestru, když na univerzitu přichází noví studenti a hned po zápisu si míří zařídit druhou nejdůležitější věc ke studiu - koupit mikinu s logem MUNI. Náročnými okamžiky, kdy je ve skladu potřebná každá ruka brigádníků z řad studentů, dalších zaměstnanců i smluvních partnerů, je příprava propagačních předmětů na fakultní akce, kdy na deset fakult MU míří stovky produktů. A právě na tuto nabídku je Pavla Hudcová nejvíc pyšná.

„Kolekce předmětů pro fakulty máme ve všech deseti barvách, vypadají opravdu moc hezky. Mám velkou radost, že se fakultám líbí, že jsou s nabídkou spokojeny, snažíme se tyto kolekce ve spolupráci stále vylepšovat a rozšiřovat.“ Radost jí dělá i kolekce pro děti, ve které jsou body pro malá miminka s označením „Born to be MUNI“, trička pro děti „MUNI girl“ a MUNI boy“ nebo juniorská kolekce mikin. Šlágrem loňské zimní sezóny byly předměty v malé kolekci „iMUNIta“ – lžička, med, hrnek, čaj - která připomněla návrat Farmaceutické fakulty na Masarykovu univerzitu.

Munishop také nabízí a distribuuje knihy z produkce univerzitního nakladatelství Munipress. 

Se studenty úzce spolupracuje při kampaních na sociálních sítích, k budování univerzitní sounáležitosti na platformě Munishop se už zapojili tři významní influenceři. Na Instagramu „Nosím MUNI“ šíří značku sami studenti. „Vytváří přímo i obsah stránky, pomáhají s komunikací a digitálním marketingem. Na Instagramu máme přes 2 tisíce sledujících a ze stránek lze proklikem přímo nakoupit zboží,“ doplňuje výčet aktivit Pavla.

Alena i Pavla se shodují, že bez zázemí a podpory univerzity, by e-shop provozovat nešel. „Není jednoduché skloubit komerční e-shop s požadavky univerzity, která pracuje s veřejnými financemi,“ upozorňuje Alena.

Pokud tedy chcete patřit do univerzitní komunity, mít doma či na sobě něco s nápisem MUNI, stačí si otevřít web munishop.cz nebo navštívit prodejny Munishopu v Rybkově ulici, případně Scalanterii v Univerzitním kině Scala na Moravském náměstí.

Hlavní novinky