Přejít na hlavní obsah

Práce vašeho života. MU spustila nový kariérní web

Kariérní web Masarykovy univerzity se dočkal nové podoby. Kromě aktuálně volných pracovních míst a CV banky na stránkách najdete také čtyři reálné příběhy našich zaměstnanců.

Podívejte se na nový kariérní web Masarykovy univerzity

Odbor pro personální řízení Rektorátu Masarykovy univerzity (RMU) spustil novou podobu kariérního webu. Lidé na něm najdou aktuálně vypsané pracovní pozice, příběhy zaměstnankyň a zaměstnanců i důvody, proč jít pracovat zrovna na Masarykovu univerzitu. Web blíže v rozhovoru představily kolegyně z HR RMU Veronika Ocásková a Jana Parmová.

Co bylo podnětem k vytvoření nové podoby kariérního webu?
Dlouhodobě v rámci našeho odboru ve spolupráci s celou komunitou HR na MU cílíme na rozvoj celé oblasti řízení lidských zdrojů, kam patří i doposud trochu opomíjený HR marketing. V roce 2023 jsme na aktivity směřující do podpory moderních nástrojů pro práci nejen s uchazeči o zaměstnání díky programu na podporu strategického řízení získali finanční prostředky. Kvalitní kariérní web pro kontakt s potenciálními kandidáty o práci na MU je pro nás v rámci propagace MU jako prestižního zaměstnavatele nejen na národní, ale také evropské úrovni, nezbytnost.

Cílili jsme na web, jenž by vystihoval komplexní pohled na univerzitu a různorodou paletu pracovních příležitostí, které tady jsou, a současně je natolik atraktivní, funkční i intuitivní, že přiláká možné uchazeče, ale také nám pomůže v budování kontaktů od kandidátů. Chceme ukázat, že jsme moderní instituce stojící na pevných, více než staletých základech, a jsme schopni poskytnout našim zaměstnancům takové zázemí, aby měli dobré podmínky pro svou práci.

Jak vypadá nová podoba webu a co na něm lidé najdou?
Na vstupní kariérní stránce vidíme hlavní video, které ukazuje průřezově reálné pracovní životy našich zaměstnanců napříč celou univerzitou. Ty jsou dále rozpracovány pomocí video testimoniálů a detailních výpovědí. Na úvodní stránce se zobrazují přímo konkrétní pracovní nabídky. Součástí webu je také podstránka Proč MU, kde vypichujeme právě 7 důvodů, proč jít pracovat k nám. Novinkou na webu je CV banka, tedy sběr životopisů od zájemců, pro které aktuálně nemáme vypsanou pracovní pozici, ale tito kandidáti mají zájem pracovat na MU a my je tak můžeme sami oslovit. U zahraniční části webu také propojujeme nábor s Welcome Office, který vypomáhá zahraničním pracovníkům s relokací.

Najdou lidé na webu vypsané pracovní pozice ze všech pracovišť Masarykovy univerzity?
Ano, pozice jsou vypisovány za celou MU. Nicméně je zde i prvek filtrace, který umožní kandidátovi zacílení na určitou fakultu nebo lokalitu. A to nejen při nabídce aktuálně volných pozic, ale i v takzvané CV databázi má možnost specifikovat lokalitu a fakultu, kde by chtěl pracovat.

Zmínily jste také nástroj pro sběr životopisů. Jak funguje a komu je určen?
Určen je všem, kteří mají zájem pracovat na univerzitě a není pro ně v současné době vypsaná pracovní pozice. Nástroj bude v dalším kroku rozšířen o podporu talent managementu univerzity ve smyslu budování takzvané talent pool univerzity, kdy databáze bude otevřena i pro interní kandidáty, kteří v rámci svého zaměstnání na MU mají zájem o změnu kariérní dráhy. Veškeré osobní údaje jsou uchovávány po časově omezenou dobu v souladu s GDPR a souhlasem kandidátů.

Veronika Ocásková a Jana Parmová

Proč jste se rozhodly pracovní pozice rozdělit na čtyři oblasti, jak vidíme na webu?
Když se řekne univerzita, mnoho z nás si vybaví hlavně profese spojené s výukou a vzděláváním. Tito pracovníci tvoří zhruba polovinu všech lidí, které MU zaměstnává. Spolu s dohodáři na MU pracuje téměř 10 000 zaměstnanců. Na novém webu jsme chtěli ukázat, že MU může být zaměstnavatel také např. pro kuchaře, zahradnice, právníky, ekonomy a pro specialisty a technické pracovníky mnoha oborů, kteří s výukou nemají na první pohled nic na společného. Přesto všichni jdeme za stejným cílem.

Jak jste zaměstnankyně a zaměstnance vybíraly?
Naším cílem bylo opravdu ukázat pestrost – jak se co týká pozic, tak těch, kdo je reprezentují. Ukázat MU jako místo pro všechny. Šlo nám o oborovou vyváženost, genderovou rovnost, věkový rozptyl, vyhnout se stereotypům.

Výběr nebyl snadný, na univerzitě je tolik zajímavých lidí! Ve spolupráci s ostatními hospodářskými středisky jsme nakonec našli 5 tváří, které se hrdě postavily před kameru a usedly do nahrávacího studia. Mají náš velký dík a obdiv. Času nebylo mnoho, přesto se nám podařilo vytvořit 4 krásná profesionální videa, která jsou především autentická. V tom je jejich největší síla. Potenciální zájemci o práci si tak mohou snadno představit, jaké to je být zaměstnaný na MU.


Jak s nahrávkami na webu pracujete?
Jak už jsme zmínily v předchozí otázce, nosným prvkem je video testimoniál, který představuje zaměstnance v jeho běžných pracovních podmínkách. Pan šéfkuchař nám servíruje jídlo v univerzitní menze, akademička je na probíhající výuce se svými studenty. Videozáběry jsou doplněny o voiceover, který jsme točili zvlášť formou rozhovoru.

Natáčení rozhovoru zabralo zhruba hodinu a ve videu je tak použit pouze zlomek informací. Rozhovory byly ale využity i jako jeden z podkladů pro tvorbu obsahu podstránek, a koho zajímá víc do hloubky příběh našich hrdinů, může si ho přečíst na samostatné podstránce.

S videi a fotkami, které vznikly při natáčení, budeme pracovat i v dalších médiích. Máme poutavý obsah na sociální sítě, do médii a všude tam, kde budeme chtít prezentovat MU jako zaměstnavatele.

Sekce zaměřená na cizince je v angličtině. V čem se, kromě jazyka, bude tato část webu lišit?
Sekce pro zahraniční vědce a vědkyně je vystavěná jako jediná trochu jinak než ostatní 3 podstránky. Celá má sloužit jako landing page, pokud budeme chtít směřovat cizince na náš web.

Naše role je v tomto případě dvojí – v první řadě se snažíme nadchnout akademiky a akademičky a vědce a vědkyně pro práci na MU, že to je to pravé místo, kde budou moci dělat svoji práci, svoji vědu, a budou k tomu mít odpovídající podmínky a servis. Ve druhé řadě představujeme Brno jako místo pro život. Vědci k nám mohou dorazit s rodinou a najednou tady máme i manžela/manželku, který/á by taky rád/a někde pracoval/a, stejně tak děti, které potřebují fungovat v našich podmínkách.

Všechny tyto potřeby na MU řešíme, snažíme se, aby podmínky a počáteční vyřizování bylo co nejsnadnější. Můžeme nabídnout práci i rodinným příslušníkům. Na sekci jsme spolupracovali i s Welcome office a čerpali z jejich zkušeností – co zahraniční pracovníci a pracovnice oceňují, s jakými překážkami se potýkají.

Ve videích pracujete s heslem „Práce vašeho života“. Proč jste si ho vybraly?
Heslo si nás našlo samo – na základě průzkumu v rámci MU, mapování informací od účastníků v průběhu výběrových řízení na MU, dat z candidate experience a dotazníkového šetření. Souzníme s tím, že naprosto vystihuje práci na univerzitě. 

🔵 MU jako zaměstnavatel

- druhý největší zaměstnavatel v Jihomoravském kraji

- zhruba 7 tisíc zaměstnankyň a zaměstnanců, 3 tisíce dohodářů

- pracoviště napříč Brnem, ale také v Telči

- 6 týdnů dovolené pro neakademiky, 8 týdnů pro akademiky

🔵 Výběrové řízení na MU

- V sekci Vyberte si z volných míst naleznete všechny aktuálně volné pracovní pozice na MU. Pomocí elektronické přihlášky nám pošlete životopis, popřípadě motivační dopis a další dokumenty potřebné pro výběrové řízení. Zobrací se Vám potvrzovací informace o přijetí dokumentů do výběrového řízení.

- Vyhodnocení životopisů je součástí prvního kola výběrového řízení, celé výběrové řízení trvá průměrně od 2 do 6 týdnů. Nejvhodnější kandidáty následně oslovíme a pozveme do druhého kola.

- V dalších kolech výběrového řízení u nás na Vás nejčastěji čekají osobní pohovory, odborné testy, psychodiagnostika či online setkání.

- Ve finálních kolech výběrového řízení zpravidla komunikujeme s finalisty osobně a na intenzivní bázi.

- S výsledkem výběrového řízení jsou obeznámeni všichni kandidáti transparentně. Kdo se stal úspěšným uchazečem, se dozví i veřejnost, a to prostřednictvím zveřejňování informací o obsazení pracovních míst.

- Nejúspěšnější kandidát obdrží písemnou pracovní nabídku a veškeré podmínky spolupráce. Začíná fáze preonbordingu a následného onboardingu na univerzitě.

Hlavní novinky