V květnu se na Ústavu pedagogických věd FF MU uskutečnila série přednášek zajímavých zahraničních odborníků. Nejdříve Michael Bottery, profesor na univerzitě v anglickém Hullu, vystoupil se třemi tématy.
Pojednal o významu kontextu ve vzdělávání a ve druhé přednášce detailně představil metodu portrétování, kterou úspěšně využívá v kvalitativním výzkumu vedoucích pracovníků škol i při snahách o jejich osobní a profesní rozvoj. Třetí vystoupení profesora Botteryho se uskutečnilo v rámci doktorského semináře – s doktorandy programu Pedagogika a jejich školiteli hovořil o nárocích na kvalitu doktorských disertací.Na tato vystoupení navázaly dvě přednášky dr. Gábora Erdeie z debrecínské univerzity. Obě byly zaměřeny do andragogické oblasti, tedy k oboru, který byl na Ústavu pedagogických věd FF MU otevřen teprve nedávno. Nejdříve dr. Erdei hovořil o historii vzdělávání dospělých v evropském kontextu, přičemž se zvláště zaměřil na maďarské reálie, a dále se věnoval přínosu vzdělávání dospělých pro méně rozvinuté regiony a znevýhodněné skupiny obyvatel.
Obě série přednášek byly součástí volného cyklu „hosté ústavu“, v jehož rámci se na Ústavu pedagogických věd FF MU za posledních deset let prezentovalo více jak šedesát odborníků z téměř dvaceti zemí.