Přejít na hlavní obsah

Jak dopadly menzy MU v internetové anketě?

Na 1600 hlasujících vyhlásilo jako nejoblíbenější Academic restaurant, stěžovali si ale na jeho malou kapacitu.

Z výzkumu, kterého se zúčastnilo více než 1600 studentů a zaměstnanců MU, vyplynulo, že nejoblíbenější menzou je Academic Restaurant. Foto: Archiv muni.cz.

Průzkum kvality služeb ve stravovacích zařízeních Masarykovy univerzity uspořádal prostřednictvím internetové ankety v průběhu listopadu studentský senátor Petr Soukeník. Z výzkumu, kterého se zúčastnilo více než 1600 studentů a zaměstnanců MU, vyplynulo, že nejoblíbenější menzou je Academic restaurant.

V hodnocení oblíbenosti následovala Pizza Nostra a bufet v budově MU na Komenského náměstí. Nejpozitivněji strávníci hodnotili otevírací dobu provozoven během pracovního týdne, nejhůře pak jejich nedostatečné kapacity, zejména pak v Academic restaurant v kampusu.

Nejčastějším důvodem, proč se účastníci ankety nestravují v menzách, byla nízká kvalita jídel. Z možných inovací by většina pravidelných strávníků podle průzkumu uvítala zavedení garance vždy dostupného nesmaženého jídla a vícechodových zvýhodněných menu v poledne.

Anketa vznikala ve spolupráci se Správou kolejí a menz MU a její výsledky budou vedení podle senátora Soukeníka předány.

Hodnocení menz v ISu už v prosinci
Oficiální systém pravidelného hodnocení kvality stravování v menzách a bufetech spustí Masarykova univerzita do konce prosince. Aplikace bude dostupná v Informačním systému MU a umožní všem uživatelům anonymně předávat zpětnou vazbu ke stravovacím provozům nebo i k jednotlivým podávaným pokrmům.

O nové aplikaci v ISu si přečtěte více v prosincovém čísle měsíčníku muni.cz, které vychází už 12.12.

Vybrané výsledky ankety:

TOP 5 stravovacích provozů:
1. ACADEMIC restaurant
2. PIZZA NOSTRA
3. bufet na Komenského náměstí
4. menza Vinařská
5. bufet fakulty informatiky

Tři aspekty činnosti SKM hodnocené jako nejpozitivnější:
1. otevírací doba provozoven během pracovního týdne
2. čistota prostředí
3. chování personálu

Tři aspekty činnosti SKM hodnocené jako nejnegativnější:
1. kapacity stravovacích provozoven
2. kvalita jídel
3. gramáž (množství) pokrmů

Pokud si zrovna teplé jídlo nedáváte v menze MU, jakým způsobem se stravujete?
62,9 % vařím si sám(a)
16,2 % vozím si jídlo z domu
11,5 % chodím na menu do restaurací

Tři nejlépe hodnocené možnosti zavedení inovací mezi pravidelnými strávníky:
1. Garance vždy dostupného nesmaženého jídla
2. Zavedení poledních menu jako v restauracích (za jednu zvýhodněnou cenu polévka, hlavní jídlo, dezert/salát, nápoj)
3. Možnost objednání jídla připraveného v krabici k odnesení

Důvody proč se respondenti nestravují v menzách:
24,6 % Nevyhovuje mi kvalita jídel
14,2 % Nevyhovuje mi prostředí 
12,1 % Nevyhovují mi ceny
11,8 % Z nabídky jídel si nevyberu

Hlavní novinky