Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky MU. Spousta pochvalných ohlasů přišla na filmy fakulty sportovních studií, jimiž se odborníci snaží pomoct snížení počtu úrazů při sportování. A teď je ještě vylepšují. Snímky, které názorně ukazují, jak poskytnout první pomoc v hodinách tělesné výchovy nebo jak se chovat v rizikových situacích na horách, postupně dostávají anglický a německý dabing a titulky. Chystá se i verze ve znakovém jazyce, s níž pomáhá
„Chtěli bychom s filmy jít i do zahraničí, ale především podpořit vzdělávání a výuku v českých školách. První pomoc je specifická oblast a bude jen dobře, když o ní žáci budou schopni mluvit i v cizím jazyce,“ podotkla Zdeňka Kubíková, manažerka projektu Na hřišti i na vodě být s dětmi vždy v pohodě, pod který tvorba filmů spadá.
Podle Kubíkové v sobě takto vylepšený snímek spojuje hned několik pozitiv: žáci budou schopni na nepředvídatelnou situaci zareagovat i v zahraničí a vyučující cizích jazyků mohou filmy v hodinách, kde se opakují témata jako cestování, jídlo či zvyky, využít jako zpestření.
Čtveřici videí už viděli žáci a učitelé na více než 2500 základních a středních škol. Momentálně si je lze pustit také na internetových stránkách projektu nebo na webu Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje a dalších organizací, které s odborníky z fakulty sportovních studií spolupracovaly. „Návštěvnost na webových stránkách nám udělala radost, vyšplhala se na 90 tisíc přístupů,“ chlubí se Kubíková.
Projekt, který měla spolu s kolegy tři roky na starost, s posledním únorovým dnem končí. Ne však jeho aktivity. Učitelé se budou moct i nadále hlásit na prezenční i e-learningové kurzy první pomoci a také internetový portál, kde jsou k dispozici podpůrné materiály, zůstává v provozu. Iniciátoři celého nápadu už mají ovšem i plány do budoucna. Mimo jiné proto, že lidé, kteří se různých aktivit zúčastnili, za nimi chodí s dalšími podněty.
„Otevřeli jsme téma prevence dětských úrazů a související legislativy ve školách a školských zařízeních, což jde ruku v ruce, protože učitel by měl vždycky vědět, co si může dovolit a co ne,“ naznačila Zdeňka Kubíková a dodala, že právě na tato témata by v budoucnu ráda navázala dalšími aktivitami.