„Televize je veřejnou službou a měla by se naučit nové technologie a především internet využívat pro čtení potřeb společnosti,“ začala své setkání se studenty žurnalistiky Kvapilová.
Tomu, že televize v dohledné době zcela zanikne, nevěří. „Pohybující se obrázky budou mít pro člověka vždy význam, a to i ve formě takzvaného lineárního sledování, při němž člověk sleduje pořady v televizi bez specifické programové motivace,“ drží si Kvapilová svůj optimismus.
Jak se televizi podaří udržet krok? Svou roli by v tom měla sehrát nová generace přijímačů – takzvaná smart TV. Rozdíl mezi tradiční a touto televizí je podobný jako mezi klasickým mobilním telefonem a smartphonem. Chytrá televize je připojená k vysokorychlostnímu internetu a díky tomu do sebe umí pojmout prvky z dalších typů nových médií a navíc se stává interaktivní – komunikace je obousměrná.
„Díky této televizi můžete ihned hodnotit sledované pořady, hlasovat v soutěžích, pouštět si pořady z archivu vysílání, komunikovat na sociálních sítích nebo si třeba pouštět softwarové aplikace propojené s jednotlivými pořady,“ jmenuje Kvapilová. Komerčním televizím se navíc otvírá možnost interaktivní a lépe cílené reklamy.
Přežije tedy televize další desetiletí? Zřejmě ano, otázkou však je, jestli to vlastně ještě bude televize.