Přejít na hlavní obsah

V akcelerátoru bodovaly rodinné aplikace pro tablety

Podnikatelský akcelerátor Starcube má své vítěze. Přízeň porotců si získal projekt Be Interactive.

Vítězství připadlo projektu Be Interactive, který přišel s aplikacemi pro tablety, jež mají vrátit společnou hru do rodinného života.

Osm týmů bojovalo ve středu 15. května o uznání porotců a publika se svými projekty, které rozvíjely během uplynulých tří měsíců v brněnském podnikatelském akcelerátoru StarCube. Vítězství nakonec připadlo projektu Be Interactive, který přišel s originálními aplikacemi pro tablety, jež mají pomoci rodinám se společným aktivním trávením času.

„Rodiče dětem věnují průměrně jen 45 minut denně,“ vysvětluje z pódia sálu Břetislava Bakaly Šárka Sekorová motivaci, která stojí za nakonec vítězným projektem. Je na ní znát nervozita – má přesně pět minut, aby zaujala porotce a předčila svých sedm konkurentů. Představuje projekt Be Interactive, který chce vrátit společnou hru do rodinného života. Prezentace znamená pro tuto absolventku Lékařské fakulty MU vyvrcholení několikatýdenního maratonu pilování projektu a podnikatelského plánu.

Letos se vše poprvé díky účasti zahraničních týmů uskutečnilo v anglickém jazyce. „Odfiltrovalo to některé potenciální účastníky, kteří si na cizí jazyk netroufli. Angličtina je ale předpokladem pro fungování na globálním trhu,“ vysvětluje logiku tohoto kroku projektový manažer StarCube Vojtěch Krmíček.

Do akcelerátoru se tak po prvním výběru dostalo 13 týmů, do konce vydrželo osm. Na čem ty ostatní ztroskotaly? „Někteří zjistili, že věnovat se podnikání je nesmírně náročné, a momentálně na to neměli čas a sílu. Jiný tým položily personální problémy, další psaní diplomové práce, jeden dokonce dostal už během StarCube tak velkou zakázku, že se rozhodl pracovat primárně na ní,“ vysvětluje Kmíček.

Kterých osm tedy zůstalo? Služba na tvorbu soutěžních aplikací na sociální síti Facebook Explosionapp.com, nástroj pro organizaci videí na YouTube OrganizeTube, nástroj pro rekrutování zaměstnanců Jobote, signalizátor nebezpečí Braci, poznámkovač Note Tracker, virtuální škola Matematika.hrou.cz, herní aplikace Be Interactive a organizátor jídelníčku FoodGraph.

Posledně jmenovaný projekt vytvořili studenti z Fakulty informatiky Masarykovy univerzity. Pustili se do tvorby aplikace, která dle potravinové pyramidy radí, co kdy jíst. Do třetice oceněných projektů se však na rozdíl od minulého běhu, v němž bodovaly projekty z MU, informatici nakonec nedostali.

Na třetím místě se umístil projekt Braci, na druhém pak Matematika.hrou.cz. Posledně zmíněný projekt umožňuje žákům procvičovat matematické příklady tak, aby je neúspěch nedemotivoval. Může fungovat přímo ve výuce i při domácím cvičení. Autoři spolupracují s řadou českých škol, ohledně didaktiky se radí s odborníky z Masarykovy univerzity a brzy hodlají rozšířit portfolio předmětů. „Studuji lektorství francouzského jazyka a těším se, až do projektu zapojím i francouzštinu,“ slibuje autorka Petra Janošková.

Cenu diváků získaly projekty Organize Tube a Jobote, cenu Ihned.cz si odnesl Note Tracker.

Hlavní novinky