Tvářemi výjezdu se stalo celkem 16 studentů ze všech deseti fakult MU, kteří v kampani přibližují, jak vypadalo jejich studium ve Francii, USA, Izraeli, Brazílii, na Islandu či Kanárských ostrovech. Kampaň ukazuje nejenom příběhy, zážitky a konkrétní situace, ale zároveň vychází z dat a průzkumů a snaží se vyvracet obavy, které studenti před výjezdem do zahraničí mívají, a které se posléze ukazují jako bezpředmětné.
Na kampaň je možné narazit jak na instagramovém profilu Do světa s MUNI a facebookovém účtu Centra zahraniční spolupráce MU, tak i na všech 10 fakultách, kde se nachází plakáty na nástěnkách a vizuály na LCD panelech. S některými tvářemi výjezdu se navíc mohou studenti potkat během Erasmus Weeku, který se koná od pondělí 10. do pátku 14. října na všech fakultách.
„Studium v zahraničí je jedna z nejcennějších zkušeností, kterou si studenti z MU odnášejí, a chceme, aby ji mělo co nejvíc absolventů. I proto jsme přišli s kampaní, která ukazuje, že se není čeho bát a že stojí za to vyjet. Protože pobyt v zahraničí, byť třeba jen dvoutýdenní letní škola, má pro studenty celoživotní přínos,“ vysvětluje Violeta Osouchová, ředitelka Centra zahraniční spolupráce (CZS MU).
Podle ní je pobyt v cizí zemi klíčová životní zkušenost, která studentům pomáhá se osamostatnit a naučit si poradit v neznámých situacích, ale také se zdokonalit v oborové angličtině a dalších cizích jazycích. Díky zahraničnímu pobytu také studenti poznají, jak se jejich obor vyučuje jinde na světě, získají mezinárodní kontakty v oboru i přátele z celého světa a rozvinou své schopnosti a dovednosti, které vyhledávají zaměstnavatelé víc než kdy dřív. Zahraniční zkušenost je tak pro ně zároveň cenná kolonka do životopisu, která je může u pohovoru odlišit od jiných uchazečů.
Zapojte se taky a sdílejte vaše zkušenosti z výjezdů
CZS má v plánu v aktivitách pokračovat a přidávat další fotografie a videa ze studijních pobytů a stáží na instagramový profil Do světa s MUNI, který představuje ideální nástroj pro komunikaci s mladou generací. Instagramový účet má už přes tisíc sledujících a více než polovinu jich získal v posledních měsících díky velkému dosahu kampaně mezi studenty MU.

„Dosavadní část kampaně nám ukázala, že instagramový profil má obrovský potenciál pro propagaci zahraničních pobytů, protože nám umožňuje pomocí takeoverů, videí, fotografií i infografik jednoduše komunikovat se studenty a ukazovat jim, jak jednoduché je vyjet. Doufáme, že účet postupně rozjedeme a studenti nám sami začnou posílat své fotky a videa, které budou motivovat ostatní studenty, aby taky vycestovali,“ přibližuje Jakub Motyčka, vedoucí Oddělení mezinárodního marketingu na CZS MU.
Zapojit se do tvorby obsahu tak můžete i vy. Pokud jste aktuálně na zahraničním pobytu nebo jste se z něj vrátili a chcete motivovat další studenty MU, aby vyjeli taky, ozvěte se na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Masarykova univerzita bude velmi ráda sdílet vaše zkušenosti a zážitky mezi ostatní studenty, protože dlouhodobě usiluje o to, aby se zahraniční zkušenost stala přirozenou součástí studia.