StarCube. Ten se snaží v rámci tříměsíčního intenzivního programu od září do prosince pomoci nadějným týmům rozjet vlastní startup a podnikání.
Ještě do 10. srpna se mohou přihlašovat účastníci čtvrtého kola akcelerátoruSérie seminářů, workshopů a konzultací s odborníky v rámci Starcube mají za sebou už úspěšné rozjeté projekty studentů Masarykovy univerzity, jako je Celebrio, Gameful nebo JoyMind. Kdo je ideálním kandidátem, který se může postavit po jejich bok?
Nadšení nestačí, je třeba tvrdě pracovat
Kromě informatických a ekonomických oborů mohou uspět také nápady z oblasti přírodních věd nebo medicíny. „V minulém kole se dokonce přihlásilo několik zajímavých sociálně zaměřených projektů od studentů humanitních oborů, ale jejich dosah byl bohužel velmi omezený,“ říká manažer Startup programu Michal Hrabí. Sociálním inovátorům proto doporučuje zaměřit se na problémy co nejširší skupiny lidí, podmínkou každého nápadů je totiž komerční potenciál.
Při výběru organizátoři hledají týmy, které jsou schopné přestát problémy a tvrdě na sobě pracovat. „Nápad je důležitý, ale pro nás je směrodatný potenciál realizátorů. Tým se snažíme naučit myslet tak, aby mohl uspět. Když ne s prvním projektem, tak alespoň s tím druhým nebo třetím,“ zdůrazňuje Hrabí fakt, že investice do účastníků StarCube je dlouhodobá.
Předpokládá se také, že účastníci budou projektům věnovat maximum času. „Se školou se to však skloubit dá,“ uklidňuje Hrabí.
Nemáš nápad? Pomoz tím, v čem jsi nejlepší
Kromě týmů se mohou hlásit také tzv. volní hráči, kteří mohou posílit přihlášené týmy. Potřební jsou zejména marketéři, projektoví manažeři, programátoři a obchodníci. Přihlášený jednotlivec by měl dovednost, kterou nabízí, zvládat na dobré úrovni.
V uplynulém kole do týmů přibylo několik studentů ze současně probíhajícího kurzu Masarykovy univerzity Inovace a podnikání v IT, který se svým programem se StarCube v mnohém shoduje. Kurz se opět vypisuje v jarním semestru 2013 a je otevřen studentům všech fakult.