Přejít na hlavní obsah

Chcete být dobrovolníkem? Stáhněte si aplikaci MUNI pomáhá

Dobrovolnické centrum MUNI pomáhá má novou mobilní aplikaci pro zájemce o pomoc druhým.

Mobilní aplikace MUNI pomáhá zpříjemní dobrovolníkům výběr pomoci.

Dobrovolnické centrum MUNI pomáhá nasměrovalo svoji komunikaci s dobrovolníky do mobilní aplikace MUNI POMÁHÁ. Ta je určena pro chytré mobilní telefony a nově všem umožní vidět nejen přehled poptávaných služeb, které zpracovává dobrovolnické centrum Masarykovy univerzity, ale také dovolí centru zasílání notifikací o poptávkách pomoci a dobrovolníkovi změnu preferencí či možností pomáhat v osobním profilu. 

Největší změnou, kterou mobilní aplikace dostupná v operačních systémech Android a iOS umožňuje, je zapnutí módu "dobrovolník“. O své aktivitě, možnostech a formě pomoci, tak rozhoduje sám dobrovolník. „Může měnit nastavení svého profilu, určit i přidat lokalitu kde se aktuálně nachází, změnit si dobrovolnickou preferenci například z doučování na pomoc s nákupy a zapnout zda je aktivní nebo neaktivní. Tedy určit čas, kdy může přijímat notifikace o žádostech o pomoc. To je dobré například v období, kdy má přednášky, učí se na zkoušky a nechce, abychom ho kontaktovali,“ popisuje možnosti aplikace koordinátorka projektu MUNI pomáhá Barbora Hauserová.

Novinky se týkají také rozesílání notifikací z dobrovolnického centra. Podle toho, co si dobrovolník zadá do profilu, mu přijde na mobilní telefon upozornění na žádost o pomoc, která odpovídá jeho zadání. Žádosti o pomoc jsou doplněny o štítky, ve kterých se zobrazuje urgence, časová náročnost a požadovaná odbornost.

Mobilní aplikace je také v angličtině, k pomoci se tedy mohou přihlásit i anglicky hovořící dobrovolníci.

V aplikaci je i sekce „Kde pomáhám“, v níž zapojení lidé přehledně vidí všechny svoje výpomoci. Ty se zároveň mohou promítnout do kalendáře. U každé vyřízené poptávky o pomoc může dobrovolník také napsat, jak vše proběhlo, kolik mu aktivita zabrala času nebo co nového se dozvěděl. „Toto není veřejná informace, ale je to zpětná vazba pro naše centrum, zda vše proběhlo v pořádku,“ upřesňuje Hauserová.

Zpestřením aplikace je sekce „Moje úspěchy“, do které koordinátoři centra budou zasílat ocenění a poděkování za poskytnout pomoc.

Aplikace MUNI pomáhá je již dostupná na Google Play a na Apple App Store.

Dobrovolnického centra Masarykovy univerzity vzniklo při jarní vlně pandemie koronaviru. Ve velmi krátké době se podařilo vytvořit síť více než 4 500 dobrovolníků, kteří pomohli vyřídit na 2 500 žádostí o pomoc jak od institucí, tak od jednotlivců. Formy pomoci zahrnovaly pomoc v nemocnicích, na krizových linkách, v domovech důchodců či charitách, zahrnovaly také hlídání a doučování dětí, zajišťování nákupů, vyzvedávání léků či doručování roušek. Ve veřejné sbírce na podporu dobrovolníků se sešlo téměř 2, 5 milionu korun. Dobrovolnické centrum pomáhalo nejen v Brně a v Jihomoravském kraji, ale také na řadě dalších míst České republiky.

Hlavní novinky