Další prostory, které budou sloužit ke školení instruktorů, jako zázemí pro studentské projekty i pro administrativní účely, má centrum v pronájmu na Anenské ulici od prvního března. Během následujících dvou let by se měl zvýšit počet partnerů projektu i aktivity Centra natolik, aby mohly pokračovat i poté, co budou peníze z Evropského sociálního fondu vyčerpány. Cílem centra je navíc časem kromě zprostředkování praxe studentům bakalářského programu rozšířit praxi na magisterský a doktorský stupeň. Proto již v současnosti jedná centrum s dalšími čtyřmi potenciálními partnery projektu. „Projekt centra považuji za velmi užitečný, protože slouží k tomu, aby studenti ze školy vyšli nejen teoreticky vzdělaní, ale i s praktickými dovednostmi,“ říká student programu Sociální politika a sociální práce Bc. Miroslav Suchanec.
Kromě zajišťování praxí však centrum poskytuje studentům magisterského programu prostor k vytvoření vlastních, tzv. aplikovaných projektů. Doposud tímto způsobem vznikl projekt Asistent do rodiny, jehož cílem je poskytnout asistenční služby rodinám s dětmi, kterým hrozí, že budou odebrány z péče rodičů. „Projekt považuji za důležitý zejména proto, že sociální asistence v nabídce sociálních služeb rodinám dosud v České republice chyběla,“ říká Bc. Markéta Burešová, studentka téhož programu, která je asistentem v rodině stejně jako Miroslav Suchanec již od počátku projektu. Úkolem asistenta je poskytnout rodině takovou sociální podporu, aby dítě mohlo v rodině zůstat.
Kromě studentů sociální práce a sociální politiky, kteří dostávají za asistenční služby kredity, se nyní centrum snaží pro tento projekt získat další dobrovolníky, kteří budou po proškolení také docházet do rodin a na závěr jim bude poskytnuto potvrzení o praxi. „V letošním semestru bychom chtěli zapojit do projektu deset až dvacet rodin,“ říká koordinátorka PR aktivit centra Bc. Martina Illeová. Asistenti jsou do rodin vybíráni koordinátorkou, která má přístup k jejich životopisům a zná jejich požadavky na typ rodiny, v níž by chtěli pracovat. Koordinátorka zároveň komunikuje s příslušnými úřady a sociálními pracovnicemi, které následně zprostředkují první kontakt dobrovolníka s rodinou. „Student se následně s rodinou domluví, v čem bude spočívat vzájemná spolupráce. Doprovází dítě na volnočasové aktivity, doučuje ho a poskytuje asistenci rodině při vyřizování různých záležitostí na úřadech,“ popisuje Illeová náplň práce asistenta. „V každé rodině má student jiné úkoly. Studenti, kteří do rodin docházejí, pravidelně konzultují s vedením projektu a supervizorem centra. Je však důležité, aby se rodina na výchově dítěte aktivně podílela,“ uzavírá Illeová a připomíná, že zájemci o tuto dobrovolnou činnost se mohou dozvědět více na stránkách centra www.socialnipracovnik.cz.