Přejít na hlavní obsah

Univerzita láká uchazeče nebývalou kampaní

Kampan Rozsáhlá reklamní kampaň k přijímacímu řízení na Masarykovu univerzitu vrcholí právě v těchto dnech. Přihlášku je totiž možné podat jen do konce února. Kampaň letos nabyla na poměry českých univerzit neobvyklé intenzity. Její součástí je inzerce v tisku i na internetu, plakáty a billboardy, které lákají na slogan „Hledáme lidi, kteří chtějí myslet“ středoškolské studenty z celého Česka i Slovenska.

„Naše sdělení by mělo být jasné. Máme zájem o ty nejlepší talentované studenty, kteří vědí, co chtějí,“ vysvětluje manažer marketingu MU Michal Vičar. Koncepce, se kterou univerzita přišla, počítá s dlouhodobou komunikací s uchazeči po celý rok. Ta byla nastartována už projektem Partnerství ve vzdělávání, kterého se od loňského roku účastní třicet partnerských středních škol – z velké části z Brna či z blízkých krajů. Kampaň ale míří do všech regionů. „Snažili jsme se oslovovat všechny bez ohledu na to, z jakého kraje jsou. V každém regionu je možné zvýšit stav uchazečů. Samozřejmě čím vzdálenější kraje, tím menší počet uchazečů, ale právě proto tam vidíme potenciál,“ říká Vičar.

Prezentace univerzity tradičně začala už na podzim na veletrzích pomaturitního vzdělávání v Brně a Bratislavě, ale nejintenzivnější část kampaně odstartovala se začátkem nového roku. „V době, kdy se studenti rozhodují kam jít, je potřeba s nimi komunikovat výrazněji. Rozjeli jsme proto kampaň, která oslovuje mladé lidi na místech, kam nejčastěji chodí, abychom prostředky vynaložili co nejefektivněji,“ upřesnil manažer marketingu MU. Studenty tak ke studiu lákají např. bannery na Atlas ICQ, na serverech kampomaturite.cz nebo seminarky.cz.

 Na všechna česká a vybraná slovenská gymnázia putovaly plakáty a po celé republice v krajských městech a v Bratislavě vyrostlo dohromady dvaadvacet billboardů. Ty mají za cíl kromě podpory kampaně také rozšíření povědomí a budování jména Masarykovy univerzity u široké veřejnosti. Kampaň není zaměřena jen na studenty samé, ale také na ty, kdo ovlivňují jejich rozhodnutí – tedy rodiče. Objevila se proto i inzerce ve vzdělávacích přílohách v Lidových novinách, MF DNES a Reflexu.

Po celé republice v krajských městech a v Bratislavě vyrostlo dohromady dvaadvacet billboardů, jejichž cílem je kromě podpory kampaně také rozšíření povědomí o Masarykově univerzitě.
Po celé republice v krajských městech a v Bratislavě vyrostlo dohromady dvaadvacet billboardů, jejichž cílem je kromě podpory kampaně také rozšíření povědomí o Masarykově univerzitě.

„Nechceme ale jenom říkat, že jsme skvělí a nejlepší, ale chceme školám také ukázat, že jsme ochotni s nimi spolupracovat,“ objasňuje Vičar celou koncepci kampaně a důvody, proč je její důležitou součástí i projekt Partnerství ve vzdělávání. „Tento projekt by měl středním školám dávat jasný signál, že o ně má univerzita skutečný zájem nejen měsíc před podáním přihlášek, ale v průběhu celého roku,“ říká Vičar.

Univerzita pro celou kampaň přišla s novým grafickým řešením, jež se stalo námětem i několika debat na diskuzních fórem ISu o podobnosti s vizuálním stylem hudebního přehrávače iPod. „Reklamní agentura nám předložila návrh, jenž se postupně vyvíjel, až vzniklo to, co vidíme dnes – siluety postav středoškoláků na barevném pozadí,“ popisuje situaci Vičar. „Grafika tedy vznikla zcela nezávisle na jakémkoli jiném návrhu. Cílem bylo, aby vizuál studenty zaujal."

Cestu propagace ale nezvolila jen univerzita, ale i fakulty samy. „Zatím to bohužel nebylo sladěno, ale snažíme se teď organizovat schůzky, abychom tyto i další aktivity příště koordinovali. Vyplatí se to přinejmenším z ekonomických důvodů,“ uvádí Vičar.

Marketing škol je v Česku zatím poměrně neznámá věc. Důvodem, proč se mu začala systematicky věnovat i Masarykova univerzita, je podle Vičara stále rostoucí počet vysokých škol. „Subjektů je na trhu tolik, že je pro uchazeče těžké se v tom všem zorientovat. My jim proto musíme říct, kdo jsme, a dát jim důvody, proč by o nás měli přemýšlet,“ říká Vičar a dodává, že tohle všechno by měl být jenom začátek – v první fázi se univerzita krátkodobou kampaní snaží informovat uchazeče, ale ve druhé fázi je cílem vytvořit široké povědomí o tom, že je tu Masarykova univerzita a že nabízí kvalitní vzdělání. Významnou roli by pak měly hrát i osobní reference ze strany současných studentů. „Spokojení studenti, kteří doporučují studium svým mladším přátelům a známým, jsou nejlepší vizitkou univerzity,“ uzavírá Vičar.

Hlavní novinky