Přejít na hlavní obsah

Týden učitelství na Muni nabídne to, co se běžně neučí

Od 25. do 27. dubna pořádá Filozofická fakulta MU kurzy zaměřené na opomíjené aspekty pedagogického povolání.

Ani univerzita neumí budoucí učitele připravit úplně na všechno, co je v reálných třídách čeká. Zmenšit díru mezi přípravou učitelů a reálným světem škol jim ovšem příští týden pomůže akce s názvem Týden učitelství.

Budoucí kantoři nebo třeba i ti, kteří už krátce vyučují, si můžou na Masarykově univerzitě zajít na více než 20 seminářů, kde se bude mluvit o tom, co se mladí absolventi dozvídají většinou až sami za pochodu.

Týden učitelství se koná už potřetí, letos konkrétně od 25. do 27. dubna. „Všechno to děláme proto, aby se studenti učitelských oborů setkali už na škole s tématy, se kterými se budou střetávat v každodenní práci, ale do vysokoškolského kurikula se z nějakého důvodu nevejdou,“ vysvětluje Ingrid Čejková, jedna z organizátorek z Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty MU.

Sama ví, o čem mluví. Když se jako studentka ocitla na praxi ve škole, zjistila, že moc nemá přehled, jak se přesně vyplňuje třídní kniha. Také na to se bude orientovat jeden z workshopů Týdne.

„Víme, že až dvacet procent z výuky učitelům zabírá administrativa, takže práci se školními dokumenty by určitě bylo vhodné zefektivnit. Proto jsme na to zaměřili jeden z našich workshopů,“ přibližuje Čejková. Tento konkrétní workshop se jmenuje Zkrocení třídní knihy a prostřednictvím webu akce se na něj zájemci můžou ještě přihlásit.

Volná místa jsou ještě také na další části programu. Své si v něm najdou studenti nejen filozofické a pedagogické fakulty, ale také ti z přírodovědecké fakulty a lidé z příbuzných oborů. „Všechno jsme koncipovali tak, aby si vždycky mohli popovídat s odborníkem z praxe, a měli se tak kde poradit,“ dodává Čejková.

V programu se objevují kurzy o komunikaci ve školní třídě nebo využívání moderních technologií, což reprezentuje například seminář o technologii Corinth Clasroom, a nechybí ani workshopy o zvládání stresu, který učitelská profese člověku často způsobuje.

„Osobně vnímám jako velmi potřebnou práci se zpětnou vazbou ve školní třídě a také na tu se zaměříme. Budeme se bavit o tom, jak takovou zpětnou vazbu od žáků vůbec získat, aby byla použitelná, a jak se z takových informací poučit, aby se učitel nezbláznil,“ doplňuje s úsměvem doktorandka.

Pro odlehčení náročného programu, je jeho součástí i představení improvizačního divadlo ImproDžov.

Hlavní novinky