Přejít na hlavní obsah

Soutěž o nový vizuální styl Masarykovy univerzity jde do druhého kola

Do druhého kola, které se odehraje na přelomu září a října, postoupila dvě grafická studia.

Výběrové řízení na nové logo a jednotný vizuální styl Masarykovy univerzity, který chce škola zavést u příležitosti 100. výročí založení v roce 2019, má za sebou první kolo. Do druhého kola, které se odehraje na přelomu září a října, postoupila dvě grafická studia.

Do prvního kola soutěže se zapojila tři studia, která podala celkem pět návrhů. Komise složená z odborníků, akademiků i zástupců studentů nakonec vybrala dva. „Všechny předložené návrhy byly vysoce profesionální, což potvrdili i odborníci v porotě,“ uvedla prorektorka pro vnější vztahy Hana Svatoňová.

Grafická studia budou nyní rozpracovávat návrhy, mimo jiné i pro použití na fakultách. O vítězném návrhu se rozhodne po druhém kole.

Aktuální modré logo Masarykovy univerzity tvořené písmeny M a U a obkroužené latinským nápisem Universitas Masarykiana Brunensis má škola od jara roku 1990. S postupem času a rozvojem vizuální prezentace jednotlivých součástí univerzity přestalo vyhovovat nejnovějším potřebám.

„Znaky Masarykovy univerzity se prezentujeme hlavně navenek, u některých dílčích log ale není poznat, že ke škole patří. Nový jednotný vizuální styl by měl tvořit fungující a logický vizuální systém. Ten umožní všem opřít se o silné jméno Masarykovy univerzity a současně si zachovat svoji jedinečnost,“ vysvětlila Svatoňová novou vizi.

Veřejnosti bude logo slavnostně představeno v říjnu 2018 ve spojitosti s oslavami 100. výročí založení Československa a s představením programu oslav 100. výročí zřízení Masarykovy univerzity, které se budou odehrávat v roce 2019.

Hlavní novinky