Další zkouškové období s sebou přineslo také další kolo předmětové ankety, která nyní sbírá podněty od studentů v inovované podobě. Jejím smyslem zůstává poskytnout zpětnou vazbu vyučujícím a předat případné podněty ke změnám, nově však obsahuje o třetinu méně otázek.
Novinkou je také, že hodnocení učitele z předchozího období ankety se bude zobrazovat hned při přihlašování do seminárních skupin. Vyplnit anketu můžete pod tímto odkazem ještě do 17. února.
Změny v obsahu předmětové ankety jsou dalším krokem směrem k uživatelské přívětivosti a přehlednosti. „Z původních devíti celouniverzitních otázek se nyní stalo šest a kromě toho zůstal už jen jeden otevřený komentář ke každé kombinaci předmět-vyučující nebo seminář-cvičící. Studenty tak čeká méně vepisování textu,“ popsal první ze zásadních změn analytik odboru pro strategii Masarykovy univerzity Ondřej Hofírek.
Další novinkou jsou vlastní otázky jednotlivých fakult. Zatím této možnosti využily pouze fakulta sociálních studií a fakulta informatiky, a jejich studenty tak čekají tři, respektive dvě otázky navíc. FSS se navíc rozhodla zveřejnit otevřené studentské komentáře k vyučujícím, jejich anonymita však zůstane i nadále zachována.
„Zveřejňování výsledků i komentářů všem nám přijde jako jednoduchý a zároveň klíčový krok, který přispěje ke zkvalitňování výuky,“ uvedl pro Muni už dříve proděkan pro studium fakulty sociálních studií Roman Chytilek.
Poslední výraznou změnou je nový druh práce s výsledky ankety. Ty se nově stanou pomůckou pro studenty při výběru seminářů.
„Kromě toho, že s výsledky pracují samotní učitelé a že slouží k hodnocení akademických pracovníků, se nyní budou odkazy na výsledky hodnocení cvičících zobrazovat hned při přihlašování do seminárních skupin. Student tak může informace z posledního běhu ankety pohodlněji využít při svém rozhodování o výběru konkrétní skupiny,“ doplnil Hofírek.
Změny v obsahu a formě předmětové ankety mají za cíl mimo jiné i zvýšit počet studentů, kteří ji vyplňují. Doposud tak činilo zhruba třicet procent studentů. „Většinou je důvodem nevyplnění ankety zřejmě to, že studenti nevědí, co se s výsledky přesně děje a že ji učitelé skutečně čtou,“ myslí si ředitelka odboru pro strategii MU Šárka Řehořová.
Důležitost zpětné vazby od studentů formou předmětové ankety potvrzuje také Michal Kvasnička, vyučující na ekonomicko-správní fakultě, který na podzim obdržel Cenu rektora pro vynikající pedagogy v kategorii ekonomie a informatiky.
Právě z předmětových anket Kvasnička ví, že studenti mají jeho předmět rádi, i když je pro mnohé těžký. „Sleduji ji proto, abych věděl, jak výuku vylepšit, co třeba můžu já i cvičící dělat jinak,“ uvedl Kvasnička s tím, že aktuálně například řeší otázku hodnocení testů, protože studenti si dlouhodobě stěžují na systém odečítání bodů za špatné odpovědi.
Předmětovou anketu za podzimní semestr 2016 můžete vyplnit do 17. února pod tímto odkazem. Po jejím uzavření vám budou k dispozici výsledky a třeba právě vaše připomínky budou podkladem pro zlepšení některého z předmětů.