Přejít na hlavní obsah

První vlna hodnocení menz má své výsledky

Než vyrazíte opět do menz a bufetů na MU, podívejte se, jak jsou na tom s kvalitou služeb podle strávníků.

Ilustrační foto: Pavla Ondrušková.

Začal jarní semestr a to znamená kromě návratu do lavic a za katedry, také to, že kroky studentů a akademiků povedou opět do bufetů a menz Masarykovy univerzity. Jak jsou na tom s kvalitou svých služeb? Přestože aplikace na hodnocení stravovacích provozů byla spuštěna teprve v prosinci, už teď se můžete v Informačním systému MU podívat na první výsledky.

Jak tedy jednotlivé menzy a bufety obstály? Nejlépe se podle hodnotících vaří v univerzitní pizzerii Nostra na kolejích Kounicova. Kvalitu jak hotových, tak minutkových jídel zákazníci nejlépe hodnotili v menze i bufetu na Veveří, v Academic restaurantu v univerzitním kampusu a v bufetu na bývalé lékařské fakultě na Komenského náměstí.

Naopak si ale ve více než polovině provozů stěžují na kvalitu a nabídku příloh. Menzy také svorně trápí nabídka jídel z rybího masa a nízkoenergetických pokrmů, strávníkům stávající nabídka nestačí. O poznání lépe je na tom nabídka jídel bez masa. I s výběrem hotových jídel jsou zákazníci vesměs spokojeni, kromě Pizza Nostra nejvíce v Academicu, což potvrzují slova Jany Novotné z přírodovědecké fakulty: „Nejraději chodím do Academic restaurantu, protože je tam opravdu velký výběr jídel. I prostředí je tam hezčí než třeba na Vinařkách.“

Hodnocení estetické stránky stravovacích provozů vyhrál bufet na FI, těsně před bufetem na Kotlářské. O třetí místo se podělil bufet na bývalé lékařské fakultě a Academic restaurant. V těchto menzách byli zákazníci nejspokojenější s prostředím a vybaveností. Cenu útěchy za poslední místo získala Pizza Nostra, kterou respondenti označili také jako nejméně čistou menzu. V ostatních případech byli respondenti s čistotou vesměs spokojeni.

Nejpříjemnější obsluhou se může chlubit bufet na bývalé lékařské fakultě, bezvýhradně souhlasné „ano“ označilo 95 procent zákazníků. „Kuchařky tam jsou vždycky velmi příjemné, proto tam chodím nejradši,“ souhlasí Kristína Čajkovičová z fakulty sociálních studií. Tento provoz následoval bufet u knihovny na Kampusu a bufet na fakultě informatiky. Na opačném konci skončila menza na Moravském náměstí, kde bylo s personálem více či méně nespokojeno téměř 45 procent návštěvníků.

Nejlepší otevírací dobu má podle hodnotitelů Academic restaurant, který má otevřeno i o víkendu a ve všední dny do osmi. Podobnou otevírací dobu má mezi menzami již jen Pizza Nostra. Oba provozy naopak trápí nedostatečná kapacita. Velmi nespokojeno bylo v obou případech přes 40 procent respondentů. S obdobnými problémy se potýká také menza Veveří a většina malých bufetů. „Na Veveří si někdy člověk nemá pomalu kam sednout, protože všichni studenti se chtějí najíst o přestávce, kterou mají v tutéž dobu. Stejné je to v Academic restaurantu, taky tam na oběd bývá dost narváno,“ hodnotí Vítězslav Sovič z právnické fakulty.

Nejvíce celkově spokojených zákazníků si získal bufet na bývalé medicíně, bufet na Veveří, kavárna na lávce v kampusu a Pizza Nostra. Největší procento nespokojených zákazníků měl naopak bufet Morfo v kampusu, menza na Moravském náměstí a bufet Vinařská. S cenami i s nabídkou z různých cenových skupin jsou strávníci spíše spokojeni bez ohledu na jídelnu.

Hlavní novinky