Přejít na hlavní obsah

Hledáte informace o jídle a cvičení na webu? Zapojte se do výzkumu

Pomůžete psychologům zjistit, jak mediální obsahy ovlivňují lidské chování, a můžete vyhrát tisícikorunový poukaz na nákup.

Používáte internet k vyhledávání informací o stravování, cvičení či sportování? Pak jste přesně ti, koho hledají vědci z Fakulty sociálních studií MU. V aktuální studii se snaží postihnout, jak mladí lidé využívají technologie s ohledem na to, co jedí, nebo jak cvičí.

Zjišťují například, jak využívají online informace o zdravé stravě, vhodné dietě, nebo o udržení či vybudování kondice. Aby badatelé získali co nejlepší data, žádají teď lidi ve věkové skupině 13 až 28 let o vyplnění online dotazníku.

„Data nám pomůžou zjistit, do jaké míry se například vyhledávání a používání takových mediálních obsahů projevuje na tom, jak se mladí lidé chovají ve skutečnosti,“ přiblížila koordinátorka výzkumu Hana Macháčková, jež na působí jako výzkumná pracovnice v Institutu výzkumu dětí, mládeže a rodiny.

Argumentem pro účast ve výzkumu je už jen to, že člověk pomůže rozšiřování poznání o lidském chování. Dalším je pak možnost vyhrát tisícikorunový poukaz na nákup u internetového prodejce Mall.cz. Získá ho pět účastníků šetření, kteří přitom vyplní alespoň 90 procent otázek.

Výzkum spadá do vědeckého portfolia týmu Davida Šmahela. On a jeho kolegové se zabývají chováním dětí a mladých lidí na internetu, kyberšikanou, nebo tím, jak používání internetu působí na jeho konzumenty obecně.

Hlavní novinky