Máte skvělý podnikatelský nápad, ale nevíte kde začít? Chcete zjistit jak nacenit svůj jedinečný produkt? Tápete ve světě online reklamy? S tím vším vám může pomoci předmět Od UČO k IČO: Úvod do podnikání, který nově nabízí Filozofická fakulta MU.
Začít podnikat na vlastní pěst může znít lákavě, ale praxe bývá většinou složitější. Naštěstí nový předmět vám může se splněním vašich snů pomoci. Kurz, pod kódem ENTRE01, je otevřen všem, bez ohledu na mateřský obor.
Vyučující jsou odborníci z praxe
Kurzem budou provádět externí odborníci, kteří mají s prací na volné noze dlouholeté zkušenosti. Seznámí vás s klíčovými tématy jako freelancing, vyjednávání, finanční sebeřízení nebo profesionální IT a online. Mezi lektory patří například spoluautorka knihy Jak na sítě Michelle Losekoot nebo Bronislav Sobotka, nadšený učitel angličtiny, který se stal internetovou senzací obzvláště mezi maturanty.
“Bude to zřejmě historicky první kurz o freelancingu na přední české univerzitě, ale zároveň zahrnuje i část, která se dotýká podnikání startupů a firem. Při tvorbě kurzu jsme velký důraz kladli i na různorodost v předvýběru hostů, aby byli zastoupeni ženy i muži, absolventi i neabsolventi MU, mladší i starší, různé profese, méně známí experti i oborové celebrity. V podnikání nelze předávat univerzální „pravdy“, a proto je druhá nejlepší možnost ukázat studentům obrovskou různorodost tohoto přístupu a nechat je, ať se zorientují a adaptují,” uvedl na portálu navolnenoze.cz Robert Vlach, který pomáhal předmět sestavit.
Na teorii navazuje praktický workshop
Součástí předmětu je i podnikatelský inkubátor. Je dobrovolný, ale pojme jen omezený počet studentů. Ti, kteří se do něj zapojí, získají dva kredity navíc. Během dvoudenního intenzivního kurzu budete v týmech testovat zajímavé nápady ve spolupráci s Jihomoravským inovačním centrem.
“Vzhledem k tomu, že jde o filozofickou fakultu, chtěli bychom se zaměřit nejen na typické podnikání, ale i na inovativní kulturní a sociální projekty. Nejsme si ještě jistí, kolik toho na workshopu stihneme, ale ideálně bychom chtěli studentům ukázat celý proces od nápadu, přes průzkum trhu a prototyp až po business plán. Organizační tým přitom využije zkušenosti s týmovými projekty a takzvanými lean start-upy,” dodává vyučující Jitka Bartošová.